راه اندازی۴۳ مجموعه غیردولتی و مردمی با هدف ارائه۲۲ خدمت سطح اول سازمان بهزیستی در البرز

حیدری با اشاره به اهمیت تشکیل مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی گفت: ۴۳ مجموعه غیردولتی و مردمی با هدف ارائه۲۲ خدمت سطح اول سازمان بهزیستی در البرز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « اسدالله حیدری» طی آئین افتتاح مراکز خدمات بهزیستی که همزمان با 2 هزار و 400 مرکز در سطح کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری دوشنبه 18 اسفند برگزار شد گفت: یکی از جدی ترین موضوعاتی که در جریان پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی از طرف امام خمینی(ره) مورد نظر قرار گرفت بحث کمک به افراد دارای معلولیت و آسیب دیدگان اجتماعی است.

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: در جریان تشکیل مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) 43 مجموعه غیردولتی و مردمی که 22 خدمت سطح اول سازمان بهزیستی را ارائه می دهند دائر شدند.

 

وی ادامه داد: به منظور حمایت از معلولان و افراد آسیب دیده، خدمات غیربیمه ای با هدف حفظ کرامت آنان در قالب مشارکت های مردمی با هدف توسعه خدمات توانبخشی، توانمندسازی و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی در قالب آموزش های مستمر به خانواده ها انجام شد.

 

به گفته حیدری، طی چند دهه اخیر از گذشت پیروزی انقلاب، برنامه های حمایتی سازمان بهزیستی با جدیت ادامه یافت و در سال 80 با تصویب بند چهار قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان بهزیستی اقدام به تأسیس مراکز خدمات بهزیستی شد.

 

وی اظهار کرد: ایده نوین مراکز زندگی با توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب و تصویب آن در دولت تدبیر و امید با هدف گسترش ارائه خدمات به مردم با اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی اجتماعی انجام شد.

 

حیدری ادامه داد: راه اندازی واحدهای تخصصی خدمات دهنده به گروه های هدف با هدف مشارکت جویی از مردم در مناطق شهری، مناطق کم برخوردار و حاشیه ای با توجه به تراکم جمعیتی مددجویان انجام شد.

 

وی توضیح داد: هر کدام از مراکز زندگی بهزیستی به یک هزار و 800 نفر و بیش از 450 خانواده مستمری بگیر تحت نظر سازمان بهزیستی رسیدگی می کنند.

 

 

کد خبر 1035505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha