احیای شب نیمه شعبان نهادینه شود/راه اندزای پویش جشن تکلیف خانگی پسران در نیمه شعبان

حجت الاسلام نصوری بر لزوم نهادینه شدن احیای شب نیمه شعبان تاکید کرد و گفت: توسعه و ترویج برگزاری مراسم احیا شب نیمه شعبان با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدرضا نصوری» امروز(18اسفند) در شانزدهمین گردهمایی مدیران مهدیه های استان مازندران و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی  که با مشارکت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود ( عج) استان مازندران به میزبانی مهدیه نکا برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)،اظهار کرد: این کارگاه ها و نشست ها با هدف تبیین معارف مهدوی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران ابا بیان اینکه 25 مهدیه در شهر و روستاهای استان مازندران فعال هستند و 50 مسجد منتسب به نام مبارک امام زمان(عج) نیز به نام مجمع مهدی یاوران استان و زیر نظر بنیاد مهدی موعود(عج) استان فعالیت می کنند، افزود: استفاده از ظرفيت بي‌بديل اقشار جامعه به‌ويژه نسل جوان در اشاعه تفكر مهدوي و بهره‌وري از تجارب، عملكردها و ارائه نظرات و پيشنهادهاي سازنده در گسترش فرهنگ مهدويت از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

 

وی با بیان اینکه 9فروردین و 27اسفند سال 1400مزین به ولادت با سعادت امام زمان(عج) و جشن نیمه شعبان است، افزود: از 5شعبان تا نیمه شعبان به عنوان هفته مهدویت برای هر روز یک نامگذاری جدا و محتوایی خاص آماده شده تا توسط روحانیون‌ یک سری برنامه ها و اقدامات متناسب با این ایام برگزار شود.

 

حجت الاسلام نصوری از اجرای طرح جشنواره عید تا عید به مناسبت وجود دو نیمه شعبان در تقویم سال 1400 خبر داد و گفت: توسعه و ترویج برگزاری مراسم احیا شب نیمه شعبان با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری نشست های مجازی مهدویت، هماهنگی با صدا و سیمای مرکز مازندران جهت اجرای برنامه های ویژه نیمه شعبان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب های مهدوی در استان، چاپ و توزیع بروشور، پوستر و بنر، تولید اینفوگرافی مهدویت ویژه ایام نیمه شعبان و...از جمله برنامه های ویژه گرامیداشت نیمه شعبان در سال 1400 می باشند.

 

وی به برنامه ریزی برای برگزاری پویش جشن تکلیف پسران ۱۵ ساله (جشن تکلیف خانگی) اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با هماهنگی اساتید بومی استان در فضای مجازی نیز دردستور کار قرار دارد.

 

به گزارش شبستان، مدیران مهدیه های شهرستان های ساری، فریدونکنار ،محمودآباد ،آمل و بابل در ادامه این گردهمایی،  گزارشی از فعالیت‌ها و تجربیات خود ارائه کردند. سپس این گردهمایی با اقامه نماز ظهر و عصر و پذیرایی ناهار با رعایت پروتکل های بهداشتی به کار خود پایان داد.

کد خبر 1035520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha