۳۶ کانون از خراسان رضوی به مرحله نهایی طرح ملی ایران قوی راه یافتند

ابدالی تکلو با اشاره به مشارکت هزار و ۱۱۶ کانون فرهنگی هنری از مساجد خراسان رضوی در طرح ملی ایران قوی، گفت:۳۶ کانون از استان خراسان رضوی به مرحله نهایی طرح ملی ایران قوی راه یافتند.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد گفت: با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش ‌آفرینی می‌کنند، ادامه داد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پایبندی به ارزش ها در جامعه می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی طرح ملی «ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی» با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌ های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

وی ادامه داد: این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت ‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری های نوین اجرا می‌شود و همانطور که اشاره شد گستره و مخاطبین طرح هم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور هستند.

 

ابدالی تکلو با اشاره به فعالیت بیش از ۱۸۰۰ کانون در سطح استان، گفت: هزار و ۱۱۶ کانون فرهنگی هنری از مساجد خراسان رضوی در طرح ملی ایران قوی مشارکت داشتند، اظهارکرد: ۳۶ کانون از این استان به مرحله نهایی طرح ملی ایران قوی راه یافتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه وجود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موجب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش ‌های اسلامی در افراد جامعه می‌شود، اظهارکرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی از رسالت‌های کانون‌های مساجد است.

کد خبر 1035658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha