کانون های فرهنگی ، بازوان اجرایی امامان مساجد هستند

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل گفت: کانون های فرهنگی ، بازوان اجرایی امامان مساجد هستند و فعالیت های آن ها می تواند سبب احیای کارکردهای متعدد مساجد شود.

حجت الاسلام محمد عرب گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: مسجد به عنوان نخستین و مهم ترین پایگاه معنوی ، فرهنگی و اجتماعی در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و کارکرد آن منحصر در اقامه نماز نیست.

 

امام جمعه موقت ابوزیدآباد و بخش کویرات افزود: اگر کارکردهای بی نظیر مسجد ، چنان که بایسته و شایسته است مورد توجه قرار گیرد ، تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه با شاخصه های تعیین شده از سوی قرآن و اهل بیت(ع) شکل می گیرد.

 

حجت الاسلام عرب بیان داشت: در این میان نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوی اجرائی امام مسجد ، می تواند بسیار تعیین کننده باشد و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری سبب احیای کارکردهای متعدد مساجد شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد بخش کویرات افزود: کانون های مساجد علاوه بر اینکه در جذب جوانان به مسجد نقش مهمی را ایفا می کنند در شکوفائی استعدادهای علمی و هنری جوانان و نوجوانان برای تعالی معنوی جامعه اسلامی می توانند تاثیرگذار باشند.

 

حجت الاسلام عرب افزود: تربیت سرمایه های انسانی و کادرسازی برای مسجد، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، پرورش نیروهای هنرمند و متعهد به اخلاق و تقوا برای مراکز فرهنگی بخش هایی از کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

کد خبر 1035682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha