کاشت نهال توسط بچه های کانون «امام صادق (ع)» به مناسبت هفته منابع طبیعی

صادقی گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و به همت کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» کاشت نهال در ارتفاعات شهر جهرم انجام شد.

«جواد صادقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: توسعه فضای سبز یکی از نیازهای امروز جامعه است که هر کس بنا به وظیفه ای که در قبال محیط زیست دارد باید به ترویج و توسعه فضای سبز کمک کند.

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» جهرم افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز که امر ترویج فرهنگ غنی دینی و اسلامی در محورهای مختلف را بر عهده دارند با توجه به سفارش ائمه اطهار (ع) به کاشت درختان در این زمینه نیز وظایفی را بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق سخن امام صادق (ع)، «کشت کنید و درخت بنشانید که کاری برتر از این نیست»، بیان کرد: بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» در این زمینه و بر اساس طبیعت گردی هفتگی خود مسیر دامنه کوه تا تپه شهدا را پیاده روی کردند.

 

صادقی ادامه داد: این برنامه که به مناسبت روز درختکاری و منابع طبیعی انجام شد، بچه های مسجد در این مسیر و در جوار مقبره شهدای گمنام شهرستان جهرم اقدام به کاشت نهال کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه همچون روال گذشته با یک کار فرهنگی ادامه داشت، عنوان کرد: طبق معمول برنامه کوهنوردی در این کانون فرهنگی و هنری، بخشی از کتاب «سلام بر ابراهیم» برای بچه ها قرائت شد و سوالی از قسمت قرائت شده مطرح و جوایزی نیز به بچه ها اهدا شد.

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» جهرم گفت: همچنین در این برنامه، به افرادی که از نظر اخلاقی و رفتاری نمونه بودند نیز جوایزی تقدیم شد.

 

به گزارش شبستان، این برنامه تفریحی و فرهنگی در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمد.

 

کد خبر 1035704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha