امام موسی کاظم(ع) به دلیل صابر بودن به باب الحوائج ملقب شد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: امام موسی کاظم(ع) به جهت صابر بودن(صبر و بردباری) ملقب به باب الحوائج شد.

«حجت الاسلام محمود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امام موسی کاظم(ع) به جهت صابر بودن(صبر و بردباری) ملقب به باب الحوائج شد چرا که بیش از 14 سال زندانی کشیدند و در حال عبادت بودند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: امام موسی(ع) ملقب به کاظم بودند که در 20 سالگی به امامت رسیدند و 35 سال حکومت کردند و در 25 رجب سال 183 هجری قمری با توطئه هارون الرشید به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه هر کس خالصانه به آن حضرت متوسل شود حاجت روا خواهد شد، عنوان کرد: وجود زندگی نازنین این امام بزرگوار در زمان چهارتن از خلفای عباسی بود که دوران سخت و فشارهای فراوان بر شیعیان و حضرت وارد شد که اولین اقدام هارون الرشید فراخواندن امام از مکه به بصره و زندانی کردن یکساله ایشان در آنجا بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امام علیرغم فشارهای فراوان هیچ وقت کسی را نفرین و ناراحت نکرد و مدام در حال راز و نیاز و عبادت بود که یکی از دعاهای ایشان چنین بود: پروردگارا خودت میدانی که من از تو درخواست می کردم که در یک فضای آرام قرار بگیرم و به عبادتت مشغول شوم که این فرصت را برایم فراهم کردی.

 

وی تصریح کرد: هارون الرشید مدام به دنبال توطئه و نیرنگ بود ولی امام با سیاسیت عالمانه و زمینه های علمی و فرهنگی توانست پیشرفت بزرگی کند و شاگردان بسیاری تربیت کنند، صابر بودن و صبر در برابر مشکلات مهم ترین ویژگی های امام بود که طی 14 سال زندان هیچگاه از قضا و قدر الهی ناراحت نبود و همیشه به درگاه الهی شاکر بود و شکرگزاری می کرد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان افزود: ایشان در برابر قضا و قدر الهی می فرمود در آنچه که تو برایم رقم زدی من صبر می کنم، خدایا جز تو معبودی نیست و راضی بود به قضا و قدر الهی که باید از ایشان الگو بگیریم و همیشه عنوان می کردند: در برابر بهشت و پاداش معنوی الهی آنچه که برای مومن مهم است خشنودی و رضایت پروردگار است.

 

کد خبر 1035769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha