آئین عزاداری در ۲۳ بقعه منتسب به امام کاظم(ع) در البرز/ پویش هشتک غربت هفتم برپا می شود

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به ویژه برنامه امامزاده محمد(ع) و سکینه خاتون(س) در حصارک کرج گفت: آئین عزاداری در ۲۳ بقعه منتسب به امام کاظم (ع) در البرز برگزار می شود.

« حجت الاسلام علی دشتکی» در راستای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آئین عزاداری در ۲۳ بقعه منتسب به امام کاظم (ع) در البرز برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: دوران زندگی امام موسی کاظم(ع) دوران حساس و سنگینی از خفقان سیاسی بود ولی امام (ع) صدها مفسر و دانش آموخته دینی را تربیت کرد. 

 

وی اظهار کرد: دوران ۳۵ ساله امامت حضرت امام موسی کاظم(ع) در زمانه اوج اقتدار و خشونت حکومت بنی عباس بود و واقعه شهادت مظلومانه گروهی از آل علی(ع) در آن دوران اتفاق افتاد. 

 

وی با اشاره به برپایی پویش غربت هفتم ادامه داد: پویش هشتک غربت هفتم در قالب برپایی آئین های عزاداری از سفره امام موسی کاظم(ع)، دلنوشته، روضه خانگی و ... برگزار شده است که طی آن به هفت نفر از عزیزان به قید قرعه هدایایی تقدیم می شود. 

 

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) لقب باب الحوائج دارند که در همین راستا پویش ها و سفره ها با همین عنوان باب الحوائج برپا می شود. 

 

 

 

 

کد خبر 1035801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha