بدون شک کارهای بزرگی در مساجد عملیاتی می‌شود

حجت الاسلام و مسلمین سید مهدی قریشی گفت: مساجد و کانون های مساجد یکی از مکان های مذهبی و فرهنگی در جامعه ما هستند که کارهای بزرگی را می توانند عملیاتی کنند.

«حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس کانون های مساجد گفت: بحث کانون های مساجد بسیار جدی و در عین حال از ضرورت های جامعه امروز به شمار می رود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: تاسیس این کانون ها در جوار مساجد یکی از برترین و بهترین اتفاق های فرهنگی در جامعه بود.

 

 این مسئول با بیان اینکه باید برای جذب جوانان به مساجد برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: یکی از نواقصی که در مساجد داریم، عدم حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان است، بدون شک یکی از مکان هایی که می‌تواند میزبان این قشر باشند و آنها را به مساجد بکشاند کانون های مساجد و غنی سازی برنامه های کانون های مساجد است.

 

 وی ادامه داد: باید با پشتکار و جدیت در این حوزه تلاش شود و با هماهنگی افراد و نهادهایی که در اداره مساجد دخیل هستند برنامه‌ریزی‌های شایسته‌ای صورت گرفته و در کوتاهترین زمان ممکن به مرحله اجرا درآید.

 

 این مسئول اضافه کرد: من می‌توانم شهادت دهم که مسئول کانون های مساجد آذربایجان غربی فردی فعال و سخت کوش است که به صورت جهادی و شبانه روز برای به ثمر رسیدن اهداف کانون های مساجد تلاش می‌کند.

 

 قریشی خاطرنشان کرد: در مسیر موفقیت کانون های مساجد موانعی وجود دارد که باید در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود یکی از این موانع حمایت های مالی و تجهیزات است.

 

این مسئول اضافه کرد: بعد از تاسیس یک کانون باید پشتوانه و امکانات وجود داشته باشد و همچنین افرادی که بر سر کار گمارده ‌شوند که خودشان شایسته و توانمند باشند به گونه ای نباشد که به فرض مثال کسی مردم را برای رعایت عفاف و حجاب دعوت می کند که خودش نیازمند تذکر است.

 

 امام جمعه ارومیه گفت: فقط ایجاد کانون شرط اصلی نیست باید اهداف را در نظر بگیریم و برای عملیاتی شدن این هدف ها تلاش کنیم.

 

 وی ادامه داد: یکی دیگر از موانع موجود عدم هماهنگی متولیان مساجد است که این موضوع بسیار مهم است و باید مورد توجه و عنایت استاندار و حتی وزیر کشور قرار گیرد.

 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به وزیر کشور گفت: باید وزیر کشور از استاندار بخواهد که در بحث مساجد بیشتر دقیق شود چرا که یکی از مسائل مهم در جامعه از لحاظ فرهنگی دقت و توجه به مساجد است.

 

 وی در خاتمه افزود: بیشتر گره های فرهنگی در مساجد باز می شوند.

کد خبر 1035814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha