رویداد محله محور «همت» افتتاح می شود

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) استان اردبیل گفت: رویداد محله محور «همت» طی هفته جاری با مشارکت کنسشگران اجتماعی فرهنگی و اجتماعی محلات و محوریت مساجد افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «علی حسن زاده» امروز (19 اسفندماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان گفت: رویداد محله محور «همت» طی هفته جاری با مشارکت کنسشگران اجتماعی فرهنگی و اجتماعی محلات و محوریت مساجد افتتاح می شود.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) استان اردبیل تصریح کرد: این برنامه فرهنگی برای سال 1400 برنامه ریزی شده است که از این هفته آغاز خواهد شد و مهمترین اهداف کلان آن گفتمان سازی با محوریت محلات در مساجد است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در این رویداد 20 غرفه پیش بینی شده است که در هر یک از آنها با 40 عنوان برنامه کم هزینه و بدون هزینه در محلات به ویژه مناطق محروم و دورافتاده اجرایی خواهد شد.

 

حسن زاده بیان کرد: در اولین مرحله از این طرح با حضور 70 نفر از کنشگران اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار استان به ویژه در محلات محروم و دورافتاده استان انتخاب شده اند که برگزاری دوره های مختلف تلاش خواهیم کرد که مشکلات و آسیب های محلات را شناسایی و با مشارکت مسئولان نهادهای مختلف و استفاده از ظرفیت های بالقوه استان در جهت رفع آنها گام برداشت.

 

وی اضافه کرد: همه فعالان اجتماعی و رسانه ای را برای ترویج این گفتمان دعوت می کنیم تا با مشارکت این کنشگران اجتماعی بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را برای تشکیل هسته های پیشران و پیشرفت مردمی در محلات را عملیاتی کنیم.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) استان افزود: متاسفانه بیماری کرونا بسیاری از برنامه های حضوری این رویداد را کند کرده است اما با تلاش جهادی و همت بلند جوانان اقدام های انقلابی آنها به ثمر نشست و بعضی شاهد حرکت های تربیتی و گفتمان سازی در سطح محلات خواهیم بود.

 

حسن زاده اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این گفتمان سازی منجر به تربیت سرباز از حریم انقلاب و آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: تمامی فعالان فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات از جمله امام جماعت، هیئت امنا، مسئولان پایگاه ها، کانون های مساجد و هیئت های مذهبی را در این طرح مشارکت داده ایم و از آنها دعوت کرده ایم تا همکاری های لازم را در این طرح داشته باشند.

کد خبر 1035940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha