آشنایی مردم با ظرفیت های قرآنی بچه های مسجدی از اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است

حجت الاسلام گرجی آشنایی مردم با ظرفیت های قرآنی موجود در بچه های مسجد و کانون های مساجد را از اهداف برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان خواند و تصریح کرد: کسی که می خواهد گفتار و رفتار او دلنشین باشد باید دل خویش را به این متن مقدس گره بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، سه شنبه(۱۹ اسفند) در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در سخنانی تلاقی سه گانه مسجد، قرآن و اهل بیت را به تناسب ایام سالگرد تأسیس کانون های مساجد، برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان و سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام مورد توجه قرار داد.

 

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه کانون های مساجد نهادی مردمی، انقلابی و اسلامی با کارکردهای فرهنگی و هنری در دل مسجد است؛ اظهار کرد: امروز سه گانه مسجد و قرآن و اهل بیت حاکی از آن است وقتی در سازه مقدس مسجد حضور بهم می رسانیم به یاد قرآن و خدا و اهل بیت هستیم و  چه توفیقی بالاتر از این که در یک روز میهمان سه گانه مسجد، قرآن و اهل بیت هستیم.

 

 

وی سپس با اشاره بحران کرونا، نقش دعا در کنار تلاش های علمی و رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه در کنار تلاش های علمی که قابل تحسین و تقدیر است قطعاً دعا و التجا به درگاه خدا هم کارساز است؛ امام کاظم علیه السلام می فرماید: «کسانی که تلاش می کنند مشکلات دیگران را حل کنند در قیامت در امان هستند» که از مصادیق بارز آن پرستاران هستند.

 

 

حجت الاسلام گرجی یکی از اهداف برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان را علاوه بر رقابت سالم؛ بارگزاری آموزه های قرآنی در ذهن و رفتار و زبان مخاطبین دانست و با متذکر شدن این مطلب که بسنده کردن به اینکه قرآن در طاقچه اتاق و یا قاب زرین باشد هدف نیست بلکه قرآن را باید خواند و فهمید که در آن صورت هم مسیر برای انسان هموار می شود و هم آن جامعه را می توان قرآنی قلمداد کرد.

 

 

وی قرآن و اهل بیت را از ریسمان های محکم میان خدا و بندگان دانست و با اشاره به اینکه جشنواره قرآن مدهامتان حتی در محدودیت های کرونایی هم تعطیل نشد و از بستر فضای مجازی که بستر مناسبی است در این زمینه استفاده شد؛ افزود: مخاطبان امروز عموماً مخاطب فضای مجازی و رسانه ها هستند و بر خلاف نسل قدیم که نسل منبر بودند؛ نسل جدید ما «ممبر(عضو)» شدند و باید خوراک فنی برای آنان فراهم کرد.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با قدردانی از خادمان و حامیان قرآن در شهرستان انار برای میزبانی شایسته از این جشنواره طی سالیان اخیر؛ قدم گذاشتن در مسیر ترویج قرآن به ویژه برای نسل نو را برکتی مضاعف در زندگی فردی و اجتماعی دانست.

 

 

وی در همین راستا با قدردانی از دفتر امام جمعه، فرمانداری، ارشاد اسلامی، شهرداری، سپاه، روابط عمومی مس سرچشمه و....در کمک به برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره؛ این همه عِرق و علاقه به دین و قرآن و مذهب را ستود و گفت: اینها حاکی از آن است همه نهادهای شهرستان انار در یک زیست مؤمنانه برای این اتفاق فرهنگی در حوزه مساجد تلاش می کنند و کار تمیز فرهنگی باعث همراهی و جذب مردم می شود.

 

 

حجت الاسلام گرجی اظهار کرد: شناسایی و ارتقاء سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است و  نیاز به کار حرفه ای تر داریم  تا نسل جدید را درگیر قرآن و عترت کنیم و حضور پرنشاط اعضای کانون های مساجد را در فعالیت های قرآنی داشته باشیم همانگونه که امسال در طرح ملی ایران قوی نیز موضوع قرآن در رواق های ۱۲ گانه به صورت جدی پیگیری شد.

 

 

وی آشنایی مردم با ظرفیت های قرآنی موجود در بچه های مسجد و کانون های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان خواند و تصریح کرد: کسی که می خواهد گفتار و رفتار او دلنشین باشد باید دل خویش را به این متن مقدس گره بزند و حوزه رفتاری و گفتاری خود را متأثر از دانستن این متن مقدس بکند که به تبع آن اتفاقات خوب می افتد.

 

کد خبر 1035964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha