سند ملی قله سبلان در تفرجگاه داغلار باغی شهر لاهرود رونمائی شد

طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل به همراه سایر مدیران و مسئولان استانی از سند ملی قله سبلان و دامنه های آن در تفرجگاه داغلار باغی شهر لاهرود رونمائی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از داگستری استان، «ناصر عتباتی» در آیین رونمایی از سند قله سبلان که در مجموعه گردشگری تفرجگاه داغلار باغی شهر لاهرود برگزار شد، گفت:  صدور سند برای قله سبلان و محیط پیرامون آن از اقدامات ارزشمند در مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل استفاده از آموزه های دینی و کلام ائمه اطهار (ع) در حفظ منابع طبیعی جهت تقویت فرهنگ صیانت از محیط زیست را بسیار اثربخش دانست و افزود : با نهادینه کردن این امر شاهد کسب موفقیت بیشتر در این عرصه خواهیم بود.

 

این مقام مسئول اهمیت مقوله زیست محیطی و منابع طبیعی را تشریح کرد و ادامه داد: تنوع و پوشش گیاهی امانتی در دستان مردم و مسولان است و نباید اجازه دهیم با بی‌تدبیری و عدم احساس مسئولیت آیندگان از این موهبت الهی محروم باشند.

 

وی دستگاه قضایی را حامی محیط زیست و منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: با کسانی که بخواهند با اقدامات مخرب خود درصدد ضربه زدن به این نعمت‌های الهی باشند مطابق قانون به شدت برخورد می‌شود و در این مسیر هیچ‌گونه گذشت و تسامح  در کار نخواهد بود.

 

عتباتی استفاده از سامانه حدنگار برای تعیین حدود و ثغور اراضی ملی و تثبیت مالکیت منابع طبیعی را یکی دیگر از مقوله‌های پیشگیری ذکر کرد و افزود: در بحث صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از ظرفیتهای موجود نهادهای فرهنگی هرقدر دربین مردم حساسیت ایجاد شود به همان میزان در نگهداری از منابع طبیعی موفق‌تر عمل خواهد شد.


وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مراقبتی از جمله استفاده از پایش‌های الکترونیکی در صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های این استان ضرورت دارد، اظهار داشت: احساس مسئولیت مردم و مسئولان در قبال محیط زیست و منابع طبیعی عامل مهم پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.

 

مانور یگان حفاظت منابع طبیعی استان و افتتاح سه هکتار درختکاری در مجموعه گردشگری تفرجگاه داغلار باغی شهر لاهرود توسط رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و مدیر کل منابع طبیعی و مسئولان استانی و شهرستانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 تفرجگاه داغلار باغی با طبیعت زیبا و فوق العاده بر روی کوهستان شهر لاهرود و در سمت شمالی آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) واقع است.

کد خبر 1035966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha