انتشار کتاب «مبلغ مخلص و خادم القرآن»

کتاب «مبلغ مخلص و خادم القرآن در نگاه فرهیختگان و همکاران»» به همت معاونت اموربین الملل بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری پژوهشکده حج و زیارت، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «مبلغ مخلص و خادم القرآن ، حجت الاسلام  والمسلمین دکتر حاج سید جواد مظلومی طاب ثراه در نگاه فرهیختگان و همکاران» که حاوی خاطرات و مطالب همکاران و نخبگان فرهنگی و علمی از آن مرحوم است، به اهتمام معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری پژوهشکده حج و زیارت، منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است:
زندگی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاج سید جواد مظلومی طاب ثراه که با علم و عمل همراه و با عشق به پروردگار و اهل بیت (علیهم السلام) قرین شده بود، مصداق بارزعالم عاملی است که وصف آن در آیه شریفه ای از قرآن کریم آمده است و می فرماید: «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ حَسِيبا».
در خصوص فلسفه انتشار این کتاب می توان گفت:
«با تاکید حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و به پاس چند دهه مجاهدت و فعالیت ارزشمند و اثرگذار، زندگی مرحوم مظلومی در ابعاد مختلف با کمک و مساعدت دوستان، همکاران و علاقمندان ایشان، مستندسازی شده است تا با ثبت خاطرات و خدمات آن عزیز سفر کرده، توشه ای برای پویندگان راه او فراهم آید».
این کتاب در5 فصل مجزا به مراحل زندگی و خدمات و فعالیت های حجت الاسلام مظلومی به شرح زیر پرداخته است:
فصل اول: سبک زندگی و خانواده مداری
این فصل مستمل بر خاطرات و ملاحظات خانواده مرحوم مظلومی در خصوص سبک زندگی و رفتارهای خانوادگی او است.
فصل دوم: سلوک علمی و اخلاقی
این فصل به دوران تحصیل به ویژه در حوزه علمیه و مراحل رشد علمی حجت الاسلام مظلومی و نبوغ علمی و  تحصیلی آن مرحوم است که از زبان همکلاسی ها و افراد هم دوره وی بیان شده است.
فصل سوم: خدمت به اسلام و قرآن با نگاه فناورانه
در این فصل دوران فعالیت دکتر مظلومی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و خدمات قرآنی او که با استفاده از روش های نوین صورت گرفته، بیان گردیده است.
فصل چهارم: خدمات در حوزه حج و زیارت
فعالیت های 10 ساله مرحوم مظلومی در بعثه مقام معظم رهبری در دوران حجج اسلام  و المسلمین آقایان قاضی عسکر و نواب، از زبان همکاران او محتوای اصلی این فصل بشمار می رود. 
فصل پنجم: فعالیت های تبلیغی و بین المللی
این فصل حاوی فعالیت های تبلیغی و بین المللی مرحوم مظلومی به ویژه در جنوب شرق آسیا و خدمات ارائه شده در این حوزه می باشد. 
گفتنی است این کتاب در 186 صفحه و در قطع وزیری توسط نشر مشعر چاپ و توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز گذشته (دوشنبه 18 اسفند ماه) رونمایی و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

ضمنا فایل پی دی اف این کتاب برای بهره برداری به پیوست ارسال می شود.

کد خبر 1035987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha