۱۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره فیروزه خراسان رضوی ارسال شده است

تحفه گر گفت: خراسان رضوی با ۱۴۳ اثر به عنوان دومین استان، بیشترین ارسال آثار را به جشنواره فیروزه داشته است و داوران این جشنواره تلاش کردند حقوق شرکت کنندگان را در حد اعلای آن رعایت شود و قضاوت درستی برای این دوره از جشنواره داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «افشین تحفه گر» امروز سه شنبه (۱۹ اسفند) در آیین پایانی نخستین جشنواره فیروزه محصولات و کالاهای فرهنگی خراسان رضوی، در هتل فرهنگ و هنر با اشاره به برگزاری ششمین دوره از جشنواره فیروزه در سطح ملی؛ گفت: این جشنواره همزمان با 15 استان دیگر و برای نخستین بار در مشهد برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هدف از برگزاری این جشنواره را رونق تولید و توسعه ملی عنوان کرد و گفت: ارائه محصولات فرهنگی و هنری به جامعه علاقه مند و مصرف کننده، توجه به ابتکارات و خلاقیت ها در این حوزه، زمینه سازی نوآوری های جدید در حوزه محصولاتی که تولید می شود، هدف های جشنواره فیروزه بوده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به نگاه ویژه ما در بخش گوهر سنگ ها و عشایر استان آثار در این دو بخش در اولویت پذیرفته شدن در جشنواره فیروزه بودند؛ افزود: تولیدات هنری عشایر، نگاه هنرمندان به آثار فرهنگی و رضوی از دیگر موضوعاتی بود که در اولویت کار این جشنواره قرار داشت.

 

دبیر نخستین جشنواره جایزه فیروزه با اشاره به آثار رسیده در بخش تذهیب، نگارگری، معرق، زیورآلات به جشنواره ؛ گفت: خراسان رضوی با 143 اثر به عنوان دومین استان، بیشترین ارسال آثار را به جشنواره فیروزه داشته است و داوران این جشنواره تلاش کردند حقوق شرکت کنندگان را در حد اعلای آن رعایت شود و قضاوت درستی برای این دوره از جشنواره داشته باشند.

 

وی بیان کرد: نخستین جشنواره فیروزه در سه بخش بسته بندی کالاهای فرهنگی، نوشت افزار و تولیدات محصولات فرهنگی و صنایع دستی برگزار شد و در بخش اول 8 اثر، در بخش دوم 24 اثر و در بخش سوم 62 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و با طی دو مرحله داوری آثار،  سه اثر را در بخش نوشت افزار، 2 اثر در بخش بسته بندی و 5 اثر را در بخش محصولات فرهنگی و صنایع دستی توسط هیئت داوران انتخاب شد.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی از آثار هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره به همراه رزومه و معرفی هنرمند؛ بیان کرد: با توجه به بیماری کرونا نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد و تا 100 روز این نمایشگاه دایر خواهد بود و افراد می توانند از طریق سامانه نگارخانه در این نماشگاه حضور مجاری داشته باشند

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برخی از هنرمندان به دلیل عدم آگاهی نسبت به دستور العمل های این جشنواره علی رغم ارسال اثار ارزشمند نتوانستندحائر رتبه شوند و شاید در این زمینه توصیه های هیئات داوری بتواند برای حضور حداکثری هنرمندان ما در سالهای آینده کمک موثری داشته باشد.

 

وی گفت: با توجه به بحث بیماری کرونا بود امکان برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری نبود اما به صورت مجاری از طریق سامانه نگارخانه آثاری که به دبیرخانه جشنواره رسیده به همراه معرفی هنرمند این نمایشگاه به مدت 100 روز نمایش این آثار را خواهد داشت.

 

تحفه گر ابراز امیدواری کرد: با توجه ظرفیت هایی که در این بخش دیده شده و با توجه به معرفی هنرمند در این سامانه به همراه رزمه و اثر، فرصت هایی را فراهم نماید و که ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده و محصولات فرهنگی فراهم شود.
 

 

کد خبر 1035999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha