تداوم مشارکت در طرح کمک مومنانه با آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان از آزادی ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تا کنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، ابوالحسن رضایی امروز در مراسم آزاد سازی زندانیان معسر در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در راستای لبیک به فرمایش مقام معطم رهبری 80 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در سطح استان آزاد شده اند.

وی با تاکید بر اینکه بستر ریش سفیدی در این استان بستر مناسبی جهت صلح و سازش پرونده ها است گفت: تعدادی از پرونده های مذکور توسط شورای حل اختلاف در مرکز استان و شهرستان ها مورد پیگیری قرار گرفته است که طبق آمار اعلامی با کمک شوراهای حل اختلاف استان و کانون های بسیج حقوقدانان 41 نفر از مجازات حتمی قصاص در استان رهایی یافته اند.

رضایی تاکید کرد: امروز نیز همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) ، در چهارمین نوبت آزاد سازی زندانیان با اولویت جرایم غیر عمد، ۱۷ نفر از زندانیان استان با پیگیری و مساعدت کانون های حقوق دانان در سطح استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که از تعداد یاد شده ۵ نفر از شهرستان زاهدان، ۴ نفر از زابل، ۴ نفر از خاش، ۳ نفر از چابهار و یک نفر از شهرستان سراوان بوده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان بر توزیع بسته های کمک مومنانه تاکید کرد و گفت: در این مرحله از کمک مومنانه تعداد ۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی تاکید کرد:  در این مرحله  سازمان های بسیج اصناف، بسیج ورزشکاران، بسیج پیشکسوتان نقش موثری داشتند و با استفاده از توان کانون های تحت امر خود در راستای جمع آوری کمک های مردمی و اخذ رضایت از شکات تلاش های خوبی انجام داده اند.

 

کد خبر 1036009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha