ارزیابی آثار با تکیه بر تولید در عرصه فرهنگی بوده است

خرازیان گفت: داوران آثاری را که مورد ارزیابی قرار دادند با این نگرش بود که قابلیت ثبت و تولید در عرصه تصورات فرهنگی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «لاله خرازیان» امروز سه شنبه (۱۹ اسفند) در آیین پایانی نخستین جشنواره فیروزه محصولات و کالاهای فرهنگی خراسان رضوی، در هتل فرهنگ و هنر با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره مبتنی بر خلاقیت و نوآورانه بوده است؛ افزود: داوران آثاری را که مورد ارزیابی قرار دادند با این نگرش بود که قابلیت ثبت و تولید در عرصه تصورات فرهنگی را داشته و موجب ترویج کالاهایی با هویت اسلامی با نگاهی ویژه به تولیدات اقوام ایرانی شود.

 

داور اولین جشنواره فیروزه محصولات و کالاهای فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی و رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور در داوری آتار رسیده مد نظر داوران بوده است؛ گفت: رویکرد حمایت از تولیدکنندگان خلاق داخلی و ترویج تولید آثار سازگار با محیط زیست نیز از مزیت های این جشنواره محسوب می شود.

 

وی اظهار داشت: در بخش فنون و گرایش های کاربردی آثار، هیات داوران هنرمندان عنصر خلاقیت و نوآوری را در نمونه های ارسالی دخیل کرده و از پرداختن به الگوهای تکراری و یکنواخت پرهیز داشتند.

 

خرازیان با بیان اینکه داوران جهت پیشبرد صحیح تر مسیر داوری، دسترسی به نمایش کلی آثار جهت مقایسه را لازم و ضروری دانستند؛ افزود: کاربرگهایی که جهت داوری در اختیار داوران قرار گرفت، در صورت اختصاص تمام معیارهای مورد ارزیابی برای هر اثر در یک کاربرگ، نتیجه حاصل سهل الوصول تر و قابل قبول تر خواهد بود.

 

کد خبر 1036013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha