امدادگر کردستان؛ پرواز در ماووت

سردار شهید حاج کاظم حدادپور، جوان دانشجوی رشته پزشکی که در منطقه کردستان به عنوان امدادگر حضور پیدا کرد و پس از گذشت ماه ها تلاش و ایستادگی بر فرار کوه های ماووت مشرف به بغداد به فیض شهادت نائل آمد.

خبرگزاری شبستان - البرز: « شهداء شمع محفل بشریت هستند» آنانی که خود می سوزند تا دیگران در پرتو گرما و نور آنان رشد کنند. به بلوغ برسند و تکاملی از معنویت را در سایه سار امنیت تلاش کنند. 

 

شهداء انسان هایی هستند که با بلوغ فکری خویش با اراده ای آگاهانه از ایمان در صحنه نبرد حضور پیدا کردند و مردانه در مقابل دشمن سینه سپر کردند تا بگویند راه اباعبدالله الحسین(ع) تا همیشه تاریخ ادامه دارد. 

 

به مناسبت (۲۵ اسفند) روز شهداء، مهمان منزل شهید کاظم حدادپور شدیم. جوانی که در منطقه کردستان به عنوان امدادگر حضور پیدا کرد و پس از گذشت ماه ها تلاش و ایستادگی بر فرار کوه های ماووت مشرف به بغداد به فیض شهادت نائل آمد. 

 

 

پدر شهید حاج کاظم حدادپور در مقدمه دیدار اینگونه فرزند خود را معرفی کرد: شهید حاج کاظم دومین فرزند من بود. از منظر اخلاق و ادب شخصیت کاملی داشت. مدتی به عنوان امدادگر در کردستان بود. بسیار احساس وظیفه کرد، همان اوائل جنگ تحمیلی به عنوان رزمنده به جبهه رفت. تنها ۲۱ سال داشت که به شهادت رسید. 

 

وی ادامه داد: خاطره ای که از او به یاد دارم این است که یک روز از جبهه زنگ زد. طی یکی از عملیات ها ترکش خورده و ...... را از دست داده بود و صدایش گرفت بود و بیمارستان شرق تهران خوابیدم و به ملاقاتش رفتم در بیمارستان می خواستند زیرگلویش را جراحی کنند. لب هایش به شدت باد کرده بود و او را بیهوش دیدم و مجددا فردایش که رفتم دیدم روی تخت نیست و احساس ام می گفت که  فرزندم شهید نشده است و با پرس و جو فهمیدم که مجددا به جبهه برگشته است.

 

وی اظهار کرد: در بیمارستان به فکر بچه های جبهه بود و این اولین زخم فرزندم بود. حاج کاظم در عملیات نصر چهار واقع در کوههای ماووت مشرف به بغداد به شهادت رسید.

 

پدر شهید حاج کاظم حدادپور در خصوص تربیت فرزند شهیدش بیان کرد: سال وجوهاتی داریم، برنامه مذهبی که مسلمانان با توجه به آن حق الله و حق الناس را پرداخت کنند این عمل و باور ریشه تربیت فرزندان صالح است.

 

اختیار فرزند دست پدر و مادر است نه مدرسه و دانشگاه

 

مادر شهید حاج کاظم در خصوص شنیدن خبر شهادت فرزندش به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: زمان شهادتش، قبل از نماز صبح من خواب می بینم ک درب خانه را زنگ زدند و درب را باز کردم دیدم آقام در جبهه بود و گفت داداش رفت و شهید شد. از خواب بلند شدم و نماز خواندم تا سپیده زد، زنگ خانه به صدا درآمد. در وا شد و طبق خوابم پیش رفت و قرار شد کم کم به حاج خانم گفتیم.

 

وی ادامه داد: برای شهیدمان پیراهن مشکی نپوشیدیم. گفتیم شهید تبارک دارد و مبارک است و عزا نیست.

 

 

مادر شهید حاج کاظم حدادپور خاطرنشان کرد: پدران و مادران باید با باورهای ایمانی خود تربیت فرزندان خود را برعهده بگیرند و اجازه ندهند که دانشگاه، مدرسه و یا ... اختیار تربیت فرزندانش را برعهده بگیرند. 

 

 

 

برق کفش و لباس های نو شهید را هرگز ندیدم

 

ساده زیستی و توجه به یاد خدا از جمله مشخصات رفتاری بود که خواهر شهید حدادپور به آن اشاره کرد و برایمان گفت: حاج کاظم بسیار ساده زیست بود، شرایط و موقعیت زمانه خودش را درک می کرد. 

 

این خواهر شهید ادامه داد: بسیار متوجه حق الناس و حقوق مردم بود، برق کفش و لباس های نو شهید را هرگز ندیدیم اعتقاد داشت شرایط زندگی مردم به گونه ای نیست که قدرت خرید لباس ها نو داشته باشند به همین دلیل تا آنجا که می توانست ساده زیست بود. 

 

پدر و مادر عزیزم فرزند هم از وابستگی های دنیا است

 

نوبت به وصیت نامه شهید می رسد. سند گویایی از شخصیت و منش رفتاری جوان ۲۱ ساله ای که فعالیت در خط مقدم جبهه را به درس و دانشگاه در رشته پزشکی ترجیح داد. 

 

نوشته است: « پدر و مادر مهربان و گرامی و دلسوزم، دنیا و چیزهايی که در دنیاست، فانی است و شایسته دلبستگی نیست. فرزند هم از وابستگی های دنیايی است، پس اندوهگین نباشید، چرا که امانتی را که به شما سپرده شده بود، به نحو احسن نگهداری و تربیت کردید و به صاحب اصلی اش، بازگردانديد و اگر به سبب مهر پدر و مادری دلتان گرفت، به یاد مصائب ائمه معصومین خصوصاً امام حسین(ع) و روز عاشورا افتاده و بگریید که انشاالله هم ثوابی برده باشید و هم آرام بگیرید.

پدر و مادر عزیز، من در دوران زندگیم شما را زیاد اذیت و ناراحت کرده ام و از شما عاجزانه می خواهم که حلالم کنید و برایم دعا کنید تا خدای مهربان گناهانم را که بسیار است، ببخشاید.

برادران بسیج پایگاه شهيدان جهازی،عظمت روحی شما بسيار است. من و امثال من نمی توانیم در برابرتان اظهار وجود کنیم؛ لکن با اجازه شما عزیزان بسیجی چند تذکر به عنوان وصیت می نویسم که انشاالله  برای رضای خدا بوده و مؤثر بر قلوب مؤمنین باشد.

برادران، به نماز جماعت ارزش بیشتری بدهید و سعی کنید که صبح ها در پایگاه نماز جماعت را برقرار کنید، چرا که خدمت پاک و بی ریای شما عزیزان بسیجی، وقتی در درگاه الهی پذیرفته خواهد شد که نمازتان مورد قبول حق تعالی قرار گیرد.

و نيز در شب های پست در بسيج  قرائت  قرآن را جزو برنامه اصلی تان قرار دهيد و برادرانی که توانايی قرآن خواندن ندارند، حتماً آن را یاد بگیرند، چراکه هرگاه ما از قرآن و نماز دور شویم، مطمئناً به سوی منجلاب فساد و تباهی کشیده خواهیم شد و وای بر حال ما اگر دچار چنین روزی شویم.

برادران بسیجی، همان طور که می دانید ذکر گفتن و مداومت در آن، فرد مسلمان را اوج داده و به خدا نزدیک می کند. آه! چه زیبا و شیرین است نزدیکی به خدايم، پس در شب های پُست، هنگام نگهبانی، آن هنگامی که لحظاتش با نمازها و روزه ها برابری می کند، سعی کنید ذکر دعاهای کوچک قرآنی، قسمت هایی از دعای کمیل و مناجات محبان را بخوانيد تا بلکه بدین وسیله تقربتان را به خدای لاشریک بیشتر کنید.

برادران، هشیار باشید که شیطان یعنی منحرف کردن شما و ابتدا از سلاح دلسردی استفاده می کند، مواظب باشید. حتی برای لحظه ای تزلزل در رزم پرشکوه تان به وجود نیاید که اگر این گونه شود مغضوب خدا شده اید. پس تلاش کنید که اخوت و برادری مابین خودتان را افزایش دهید و همگی با اتحاد کامل در فعالیت ها شرکت کنید.

عزیزان بسیجی، رابطه خود را با روحانیتِ در خط امام بیشتر کنید و به روحانیت احترام بگذارید که دشمن از روحانیت در خط امام به خاطر اجرای اسلام وحشت دارد و یقین داشته باشيد که در هر نقطه و هرجا تضعیف روحانیت، تضعیف اسلام است. برادران، گهگاهی غیبت بعضی از شما را کرده ام، از شما درخواست می کنم که مرا حلال کنید. برادران پاک نیت بسیج، از شما التماس دعا دارم، خصوصاً در آن لحظه ای که در سنگرهای جبهه شور و حالی پیدا می کنید یا در آن حالی که موفق به دیدار امام حسین(ع) می شوید، این فرد حقیر و روسیاه را هم فراموش  نکنید.

برادران، اگر به وجه الله نظر کردید و شهادت را در آغوش گرفتید، خواهشمندم مرا هم شفاعت کنید. سخنی هم با شما امت مسلمان دارم و آن این است که، مبادا دعای خیر برای امام را فراموش کنید. امت مسلمان ایران، مبادا از نهیب های پوچ شرق و غرب هراس به دل راه دهید. در مقابل این عنکبوت گونه ای دوران همانند کوه استوار و مقاوم باشید که خدا در قرآن، پیروزی مسلمین و مؤمنین را نوید داده است.

برادران و به خصوص شما خواهران، بی عفتان و منحرف کنندگان جامعه اسلامی را از دامن جمهوری اسلامی هر چه سریعتر پاک کنید، اگر این امر هر چه سریع تر و زودتر انجام شود، جوانان این مملکت را از خطر بزرگی نجات دادید، پس در انجام این وظیفه کوتاهی نكنيد».

 

آلبوم هایی که به یاد شهید حاج کاظم حدادپور ورق خورد

 

نوبت به آلبوم های عکس رسید. تک تک عکس های شهید حاج کاظم حدادپور با انگشت اشاره مادر شهید ورق می خورد. لبخند ملیح و متانت رفتار شهید از دل همین تصاویر موج می زند. 

 

خانواده شهید حاج کاظم حدادپور را با دعای خیری که بدرقه راهمان کردند ترک کردیم. 

 

 

کد خبر 1036031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha