ضعف خراسان جنوبی در زیرساخت های فرهنگی

نبی زاده با اشاره به ضعف زیر ساخت های فرهنگی تخصصی در خراسان جنوبی، گفت: امسال در پی شیوع ویروس کرونا هفت میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی و هنری استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» امروز (۱۹ اسفند) در نشست با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود زیرساخت های فرهنگی و هنری تخصصی در سطح استان، اظهار کرد: در حاضر حدود ۲۲ هزار و ۹۱۷ متر مربع فضای زیرساخت تخصصی در سطح استان وجود دارد که هشت هزار مربع آن از سال ۹۷ تاکنون ایجاد شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به ساخت و بهسازی نگارخانه ها، سینماها، سالن های نمایش، مجتمع های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: نگاه به بحث اتمام پروژه های نیمه تمام فرهنگی بسیار اهمیت دارد که در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده استان در حوزه فرهنگ و هنر، ادامه داد: هم اکنون ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح خراسان جنوبی فعالیت دارند و در این حوزه سال گذشته به عنوان یکی از هشت استان برتر کشور انتخاب شدیم.

 

نبی زاده بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در سال ۹۸ به عنوان یکی از سه استان برتر کشور در حوزه شاخص های تخصصی انتخاب شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از استان های برتر در حوزه رسانه هستیم، افزود: برای دو سال متوالی جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان برگزار شده است.

 

وی ادامه داد: امسال مجوز برگزاری جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» به میزبانی شهرستان طبس را گرفته ایم.

 

نبی زاده با اشاره به اینکه امسال در حوزه شیوع کرونا بیش از ۵۹ جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و ۲۸ جلسه شورای اطلاع رسانی تشکیل شده است، افزود: تاکنون ۲۲ هزار و ۹۵۵ خبر، گزارش و متون آموزشی و ۸۷۹ کلیپ تهیه و بیش از هفت هزار متر مربع بنر در سطح استان نصب شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری بسیاری از مشاغل و رسته های فرهنگی و هنری، تاکنون هفت میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صاحبان فرهنگ، هنر و رسانه در این استان پرداخت شد.

 

نبی زاده بیان کرد: در خراسان جنوبی هزار و ۲۳۸مؤسسه در بخش های فرهنگی هنری تک و چند منظوره، کانون تبلیغات، ناشران، خبرگزاری ها، کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند.

 

وی از اجرای چهار هزار و ۳۱۰ مورد فعالیت در حوزه های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در فصل پاییز امسال خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار مترمربع زیرساخت فرهنگی تخصصی در حال اجرا است که تکمیل آن نیازمند تأمین اعتبار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان افزود: ادارات برخی شهرستان ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و با این وضعیت نمی توانیم به اهداف خود برسیم.

 

وی در پایان عنوان کرد: استان خراسان جنوبی قابلیت و ظرفیت دارد که به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.

 

 

 

کد خبر 1036040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha