طرح‌های آبرسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان افتتاح شد

طرح‌های آبرسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ريال در قالب پویش «هر هفته الف- ب- ایران» ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۹ اسفند) به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان امروز سه‌شنبه در قالب پویش «هر هفته الف - ب - ایران» به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

 

اعتبار هزینه شده این طرح بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال است که ۴۰ لیتر در ثانیه برای ۱۱ هزار و ۱۸۴ نفر آب آشامیدنی تولید می‌ کند. خطوط انتقال این طرح ۹۷ کیلومتر و شبکه توزیع آن ۹۸ کیلومتر است.

 

«فاضل عبیات» در آئین افتتاح این طرح‌های آبرسانی اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در روستاهای استان وجود دارد و بیش از ۷۰۰ روستا در معرض تنش آبی قرار دارند و رویدادهایی که در ماه‌های نخست سال جاری در ارتباط با تنش آبی پیش آمد امروز افتتاح این پروژه‌ها که با تلاش به نتیجه رسیده‌اند را به فال نیک می‌گیریم.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در ماه های آینده در معرض تنش آبی روستاها قرار داریم و این مراسم نشان گر اهتمام و اراده مجموعه وزارت نیرو برای حل اساسی و نهایی مشکلات مربوط به تنش آبی در روستاهای کل کشور ازجمله خوزستان خواهد بود.

 

«صادق حقیقی‌پور» نیز در خصوص آب‌رسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان در پویش الف – ب – ایران وزارت نیرو عنوان کرد: این روستاها در پنج شهر استان خوزستان که شامل ۱۱ روستا در رامشیر «روستاهای شاوه چای عوفی»، ۶ روستا در بخش‌های مرکزی و غیزانیه اهواز «روستاهای حاشیه دز و شعیط و ملچ»، ۱۴ روستا در جفیر شهرستان هویزه، ۹ روستا در روستاهای ام السراجینه و کاییدیه شهر باوی و دو روستای حومه غربی رامهرمز است.

 

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه از این ۴۲ روستا، ۲۶ روستا با جمعیت یک هزار و ۷۷۲ نفر و جمعیتی بالغ‌ بر هفت هزار و ۲۴۱ نفر حضور داشته است افزود: این تعداد فاقد شبکه آب‌رسانی بوده و با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شدند اما با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، مشکل این خانواده‌ها در تأمین آب شرب از طریق شبکه برطرف شد.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با خط انتقالی به طول ۹۷ کیلومتر و ۹۸ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده که میزان تولید آب آشامیدنی ۴۰ لیتر در ثانیه است و با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۱۱ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند یادآور شد: این پروژه‌ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی از سال ۹۸ اجرا شده‌اند و بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها بود.

 

کد خبر 1036051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha