توزیع ساج و گاز تک شعله رایگان  در روستاهای  دهلران برای جایگزینی سوخت فسیلی

همزمان با هفته منابع طبیعی تعداد ۱۰۰ عدد ساج و گاز تک شعله بین روستاهای بخش آگره بید و تختان بخشش میمه شهرستان دهلران با حضور مسئولان به صورت رایگان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در این مراسم، اظهار کرد: با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت، جلوگیری عدم تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و همچنین استفاده از سوخت پاک، 100عدد ساج و گاز تک شعله به صورت رایگان بین واجدین شرایط از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان توزیع شد.

 

« صمد رئیسی»  افزود: این تعداد گاز و ساج  به منظور ارتقای ضریب حفاظتی عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی در اختیار روستائیان حاشیه جنگل قرار می‌گیرد تا زمینه برای حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی در استان فراهم شود.

 

وی بیان کرد: این میزان ساج و گاز با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال از محل اعتبارت طرح صیانت هزینه شده است وتلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبارات مورد نیاز اقدامات در این حوزه را در استان توسعه و گسترش دهیم.

 

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی در بین اقشار مختلف مردم، گفت: اجرای این طرح با استقبال خوب روستاییان و جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی به جای چوب درختان روبه‌رو شده است

 

رئیسی با بیان اینکه هرکجا این طرح اجرا شده شاهد کاهش تخریب اراضی و اشجار بودیم، تصریح کرد: گونه های جنگلی این مناطق منحصر به فرد هستند و برای اینکه استانی با شکوه و با نشاط داشته باشیم باید نگاه و توجه ها به سمت شکوفایی منابع طبیعی ببریم.

 

وی تصریح کرد: تجارب نشان داده است که هر کجا مردم در مدیریت منابع طبیعی و اجرای پروژه ها نقش داشته اند توفیق چند برابر روبرو شده ایم.

 

 

کد خبر 1036063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha