ورود هنرمندان به صنعت بسته بندی محصولات برای صادرات ضروری است

تحفه گر گفت: هنرمندان با حضور در جشنواره فیروزه ضمن به نمایش گذاشتن هنر خود و بسته بندی زیبا ضمن ایجاد رقابت، گام مهمی در جهت صنعت بسته بندی محصولات در خراسان بردارند.

«افشین تحفه گر» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، با بیان اینکه یکی از موضوعات در عرصه رقابت پذیری را بسته بندی زیبای صنایع دستی عنوان کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در عرصه رقابت پذیری محصولات ما در ایران با محصولات خارجی می تواند به ما کمک کند بسته بندی درست در همه محصولات از جمله محصولات فرهنگی است.

 

دبیر اولین جشنواره فیروزه خراسان رضوی بیان کرد: مجموعه ما بیشتر در حوزه فرهنگ سازی و یا ایجاد بستر و بازار برای محصولات و تولیدات فرهنگی کار می کنیم و مجموعه ها و نهادهای دیگر فرهنگی نیز در زمینه های فروش این محصولات.

 

وی با طرح این پرسش که چرا بازار امروز ما را بعضی از محصولات فیک خارجی گرفتندحتی محصولاتی که کپی از محصولات ایرانی است؟؛ ادامه داد: چون جذابیت برای مخاطب خود دارد و جذابیت را بسته بندی درست ایجاد می کند و متاسفانه در  این زمینه علی رغم اینکه هنرمندان قابلی در حوزه طراحی و بسته بندی داریم، اقدام خاصی نشده است.

 

تحفه گر با اشاره به وجود بیش از 403 واحد چاپخانه و بسته بندی در صنعت چاپ در استان که محصولات زیادی را درحوزه بسته بندی و چاپ صادر می کند؛ گفت: توجه به زیبا شناسی و ظرافت خاص مشتری یکی از موضوعاتی است که در بسته باید توجه شود که متاسفانه کمتر دیده می شود.

 

وی ضمن ابراز امیدواری از حضور هنرمندان طراح در جشنواره های آتی ؛ بیان کرد: امیداوریم در دوره های آتی این جشنواره بتواند کمک کند هنرمندان طراح ما اعتماد کنند و هنر خود را در معرض رقابت قرار دهند و امیدوارم گامی روبه جهت جلو در جهت صنعت بسته بندی محصولات در خراسان باشد.

 

دبیر اولین جشنواره فیروزه خراسان رضوی گفت: اگر بازار فروش برای محصولات صنایع دستی به ویژه گوهر سنگ ها ایجاد شود و فرهنگ استفاده از این گوهرسنگ ها در خانواده ها نهادینه شود می توانیم امیدوار باشیم علاوه بر مصرف داخلی، مصرف خارجی را برای تولیدکنندگان این محصول نیز داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1036150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha