پرداخت بیش از ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر

اسماعیلی گفت: تاکنون به اصحاب فرهنگ و هنر ۲۶ و نیم میلیارد تومان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» بیان کرد: برای جبران بخشی از خسارت ‌های ناشی از کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر در مرحله اول ۲۴ میلیارد تومان و در مرحله دوم 2 و نیم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: ثبت نام همچنان در مرحله دوم برای دریافت تسهیلات ادامه دارد و قرار است از طریق صندوق کار آفرینی هم 2 و نیم میلیارد تومان به عنوان تسهیلات به هنرمندان پرداخت شود.

 

وی در ادامه از صدور یک هزار و ۱۰۰ هنر کارت برای اعضای صندوق اعتباری هنر خبر داد و عنوان کرد: قرار است از این پس کمک‌ های این صندوق به اعضا از طریق هنر کارت انجام شود که در مرحله اول از طریق این کارت‌ها یک و نیم میلیون تومان بلاعوض به هر عضو صندوق پرداخت شد.

 

اسماعیلی با اشاره به اهمیت معرفی مفاخر استان اظهار کرد: معرفی مفاخر استان و ایجاد جریان‌های فرهنگی از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌ های نشان ملی دبیر سیاقی و جایزه ملی عارف بود که مصوب شده تا این 2 برنامه هر ساله به میزبانی قزوین استمرار داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: استان قزوین در رشته خوشنویسی جایگاه ویژه‌ای دارد، اما ما به دنبال همسان سازی و برقراری عدالت در همه رشته ‌های هنری هستیم و این استان در رشته‌های مختلف ظرفیت‌ های زیادی دارد که موفقیت هنرمندان قزوینی در جشنواره تئاتر و تجسمی فجر نمونه آن است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موازی کاری را یکی از آفت ‌های حوز ه فرهنگ و هنر دانست و گفت: امسال شاهد هم افزایی بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر بودیم که تقویت شورای فرهنگ عمومی، تشکیل شورای عالی فرهنگ و هنر، شورای قرآنی و فضای مجازی نمونه آن است.

 

وی به تدوین سند توسعه فرهنگی استان اشاره و خاطر نشان: مرحله اول این سند امسال محقق شد و قرار است در شورای فرهنگ و عمومی رونمایی شود.

 

اسماعیلی در خصوص راه اندازی رصد خانه فرهنگی اجتماعی و اندازه گیری سرمایه ‌های اجتماعی توضیح داد: با اجرای این برنامه، می‌ توان یک ارزیابی از وضعیت موجود استان از لحاظ فرهنگ و اجتماعی داشت و در این زمینه برنامه ریزی کرد.

 

کد خبر 1036204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha