قرنطینه ۲ روستا در استان زنجان/ارزاق اهالی به کمک بسیج تامین خواهد شد

پرویز قزلباش از قرنطینه دو روستا در شهرستان های ماهنشان و ایجرود خبر داد و گفت: ارزاق اهالی این روستاها به کمک بسیج تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شامگاه سه شنبه در هشتاد و یکمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد نمونه گیری سرپایی از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان زنجان ۱۸۰ هزار و ۴۸۰ نفر نمونه بوده است که از این تعداد  ۴۸ هزار و ۱۶۷ مورد مثبت شده است.

 

پرویز قزلباش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته استان طی هفته‌ جاری را  ۶۰۵۴ مورد عنوان کرد و گفت:  عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کنونی جامعه موجب بغرنج شدن وضعیت خواهد شد.

 

وی به وضعیت بغرنج دو روستای تابعه شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود اشاره کرد و گفت: ابتلای یک فرد در محیط کوچکی چون روستا و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی این شخص باعث ابتلای سایرین خواهد شد.

 

این مقام مسئول به اجرای محدودیت‌های کرونایی در این روستاها اشاره کرد و گفت: به کمک بسیج، ارزاق مورد نیاز اهالی این روستا در شرایطی که منطقه مذکور در قرنطینه است، تامین خواهد سد.

 

قزلباش به تجهیز دو مدرسه در این روستاها برای قرنطینه بیماران اشاره کرد و گفت: اگر بی‌تفاوتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نبود، امروز شاهد این اقدامات نبودیم.

 

استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه ها توسط مدیران حراست انجام شود، گفت: دستگاه هایی که این موارد را رعایت کردند در امتیازات مربوط به ارزیابی دستگاه مدنظر قرار گرفت.

 

به گفته حقیقی، بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده توسط حراست دستگاه‌ها مبنی بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، برترین دستگاهی که توانست در این ارزیابی‌ها بیشترین امتیاز را کسب کند، معرفی شد.

 

وی افزود: بر همین اساس اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با کسب ۱۶۰۰ امتیاز توانست عنوان دستگاه برتر استان را در این زمینه به دست آورد.

 

استاندار زنجان به ابتلای افراد زیادی در دو روستای ماهنشان و ایجرود به این ویروس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این روستاها در شرایط قرنطینه قرار دارند.

 

حقیقی، محدودیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ را یادآور شد و گفت: نیروی انتظامی باید با جدیت با متخلفان برخورد کند و هیچ کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

 

استاندار زنجان ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن دست‌فروشان بومی و جلوگیری از ورود دست‌فروشان غیربومی به استان، پذیرش نکردن میهمانان نوروزی و نیز ورود زنجانی‌های مقیم سایر استان‌ها به زنجان با در دست داشتن تست منفی کرونا، از جمله اقدامات پیش رو برای ایام نوروز خواهد بود.

 

 

 

 

کد خبر 1036209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha