برگزاری جشن مبعث در کانون های مساجد قزوین

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری جشن مبعث در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خبر داد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان، عید مبعث است و در چنین روزی برای نخستین بار آیات الهی بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: مبعث بزرگترین عید در جهان اسلام بوده و در چنین روزی رسالت حضرت محمد (ص) آغاز و در این روز کامل ترین بشر مبعوث شده و کامل ترین کتاب آسمانی هم بر ایشان نازل شد .

 

وی عنوان کرد: به مناسبت این عید بزرگ، هر ساله برنامه های متعددی در کانون های مساجد استان قزوین برگزار  می شود و با توجه به شرایط سال جاری و شیوع بیماری کرونا بیشتر برنامه ها و مراسم ها در بستر فضای مجازی اجرایی خواهد شد.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در کنار برنامه های مجازی، مراسم جشن این عید بزرگ هم در برخی کانون های مساجد استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با جمعیت محدود برگزار می شود.

 

وی در ادامه اعلام کرد: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام آمده است إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ (به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام) و امروز جامعه ما هم بیش از هر چیزی به اخلاق مداری نیاز دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام پیامبر رحمت و مهربانی و الگوی کامل اخلاقی هستند که الگویی برای تمام بشریت محسوب می شوند و همه ما باید سیره و روش زندگی ایشان را الگوی قرار دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: این مناسبت ها فرصتی است تا با تبیین سیره پیامبر گرامی اسلامی زندگی مومنانه را در جامعه ترویج دهیم.

 

کد خبر 1036218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha