موسسات غیرقانونی حقوقی جایگاه وکالت را خدشه‌دار کرده است

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور گفت: موسسات غیرقانونی حقوقی در کار وکالت دخالت کرده و با دریافت هزینه‌های هنگفت از مردم و وعده‌های نابجا جایگاه وکالت را خدشه دار و موجب بی اعتمادی مردم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «جعفر کوشا» شامگاه (سه‌ شنبه 19 اسفند) در نشست با خبرنگاران این استان که در هتل جهانگردی شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: نهاد وکالت در سال 82 فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است و در طول این سال ها همواره تلاش کرده با ایفای رسالت واقعی خود بتواند در مسیر اهداف و آرمان‌ های این جایگاه عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد.

 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور، استقلال وکالت از قوه قضاییه را مهمترین دغدغه فعالان این حوزه برشمرد و گفت: نهاد وکالت باید غیرحاکمیتی و مستقل باشد و بتواند در چارچوب قانون اساسی به رسالت خود به خوبی بپردازد.

 

کوشا به دیگر چالش‌ها و مشکلات نهاد وکالت در کشور اشاره کرد و افزود: قوانینی در حال تدوین است که این موضوع می‌تواند به شدت نهاد وکالت را تحت الشعاع قرار دهد و به آن آسیب زند.

 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور ادامه داد: برخی اتهامات نظیر دریافت حق ‌الزحمه‌های نجومی باعث رنجش فعالان حوزه وکالت شده است چراکه وکلا طبق تعرفه دستمزد دریافت می‌کنند و مشمول حقوق‌های نجومی نیستند.

 

کوشا افزود: طرح‌هایی اواخر در مجلس وصول شده که در جهت تضعیف نهاد وکالت است و این مشکل ناشی از آن است که افراد غیرمتخصص در حوزه تحصصی وکالت اظهار نظر می‌کنند.

 

وی، تضعیف نهاد وکالت را تضعیف حقوق مردم و دادرسی عادلانه دانست و گفت: می‌طلبد تا در تقویت این نهاد بیش از پیش همت شود.

 

کوشا، بیکاری را از دیگر چالش‌های وکلا برشمرد و گفت: علت این مشکل نیز جذب بی رویه وکلا در مرکز مشاوران قوه قضائیه است.

 

وی با اشاره به وجود 25 کانون وکالت در مناطق مختلف کشور، خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار وکیل در کشور مشغول فعالیت هستند.

 

کد خبر 1036219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha