«یار کریمانی» بهانه گردهمایی بچه های مسجد در بیت الزهرا شهید سلیمانی+تصاویر

ویژه برنامه «یار کریمانی» که به مناسبت ایام سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور جمعی از بچه های مسجد در بیت الزهرا سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی در ویژه برنامه «یار کریمانی» که به مناسبت ایام سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور جمعی از بچه های مسجد در بیت الزهرا سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد؛ طی سخنانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی دل خود را با اهل بیت میزان کرده بود.

 

 

مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه سردار دلها «در این بازار عطاران/ نرفته بود چو بیکاران» افزود: بلکه دلش را با حضرت زهرا که آن حضرت دل در گرو خدا داشت، میزان کرده بود و ما نیز اگر می خواهیم گفتار سلیم و کردار مناسب داشته باشیم باید دل مان را با اهل بیت میزان کنیم.

 

وی ادامه داد: اینجا؛ بیت الزهرا محل رفت و آمد دلدادگان سردار سلیمانی است و سردار خود دل در گرو حضرت زهرا داشت و این فرآیند تربیتی یک جامعه است.

 

 

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه شهید سلیمانی تا آخر زیست انقلابی خود را حفظ کرد و خودش را و نفس و جان خود را در مکتب اهل بیت متعادل کرد؛ ادامه داد: سردار با شناخت دقیق از رفتار و گفتار اهل بیت این را درک کرده بود.

 

 

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی با وجود همه امیال و غرایض در وجود او به عنوان یک انسان اما یک زیست کاملا" انسانی دارد که عصمت انسانی خود را فدای امیال نفسانی نکرد.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان خاطرنشان کرد: قهرمان بودن یعنی وقتی شما را تهدید می کنند، همه تلاش خود را برای حفظ عصمت انسانی داشته باشی زیرا آدمی همواره بین دوگانه تطمیع و تهدید گرفتار است اما هر دوی اینها برای سردار دلها بی معنی بود و هیچیک نه تهدید و نه تطمیع، او را از دایره انسانی خارج نکرد‌.

 

 

در ادامه این مراسم، مهدی صدفی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید سلیمانی به رزمندگان توصیه می کرد همواره به یاد خدا و یاد مرگ باشند؛ تصریح کرد: ایشان می گفت مردم نگاه ویژه ای به شما دارند و وقتی شما را می بینند باید بوی شهدا را از شما استشمام کنند.

 

 

وی اخلاص در عمل را ویژگی برجسته شهید سلیمانی خواند و ادامه داد: با اینکه ایشان سه نشان فتح و یک نشان ذوالفقار که عالی ترین نشان نظامی در جمهوری اسلامی است را داشتند، اما هیچگاه آنها را استفاده نمی کردند و وقتی ما به ایشان گفتیم آیا ما نباید یک بار این نشان ها را ببینیم؟ گفتند «ما بدون نشان زدن مشکل داریم وای به اینکه نشان بزنیم» که این کنابه از آن است که او پا روی نفس خود گذاشته بود.

 

 

صدفی تصریح کرد: حاج قاسم ذوب در ولایت بود و بارها می گفت یک لبخند رضایت مقام معظم رهبری را با دنیا عوض نمی کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1036227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha