لایروبی رودخانه اترک تا پایان سال به اتمام می رسد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: لایروبی رودخانه اترک در محدوده شهر شیروان تا پایان سال به اتمام می رسد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: از هفته اخیر لایروبی رودخانه اترک در محدوده شهر شیروان آغاز شده که تا پایان امسال به اتمام می رسد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: لایروبی این رودخانه به طول سه کیلومتر است که ۵۰۰ متر آن انجام شده و مابقی این طرح تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: برای این بخش از لایروبی ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی مصوب شده که تاکنون سه میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

 

وی با بیان اینکه برنامه امسال لایروبی هفت کیلومتر از رودخانه های این شهرستان بود، عنوان کرد: تاکنون ۳،۵ کیلومتر از آن اجرا شده که تا پایان سال به هفت کیلومتر خواهد رسید و تاکنون بخشی از نقاط پرخطر رودخانه برزلام، ینگه قلعه، قلجق و زیارت لایروبی و بازگشایی شده است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان اظهارکرد: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب داشته و یا در حوزه مسکونی قرار دارند.

 

وی افزود: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

 

 

کد خبر 1036256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha