اهدای ۴۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان تحت پوشش و نیازمند تبریز

مدیر عامل موسسه حمایت از مستمندان تبریز گفت: تعداد ۴۰۰ دستگاه تبلت با صرف هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در اختیار دانش آموزان تحت پوشش و دانش آموزان نیازمند دیگر قرار گرفت.

«سیروس نائبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تبریک فرا رسیدن مبعـث پیامبر رحمت و تاکید آموزه های اسلامی و پیامبر اکرم بر فضیلت انفاق در جامعه گفت: کمک به افراد نیازمند زمانی که با آگاهی و همراه با خلوص نیت و به خاطر رضای خداوند باشد، تاثیرگذار خواهد بود و این آثار هم در این جهان مشهود است و هم باقیات صالحات خواهد بود.

 مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با اشاره به حدیثی از پیامبر رحم (ص) بر این مضمون که صدقه در قیامت بر سر مومن سایه می افکند، ادامه داد: اصل انفاق و صدقه دادن به عنوان یک ارزش اعتقادی، انسانی است و از نظر دین مبین اسلام  و قرآن کریم دستگیری از مستمندان و نیازمندان یکی از وظایف مهم افراد در جامعه می باشد.

وی در ادامه افزود: قشر نیازمند و ضعیف جامعه طی یکسال گذشته به دلیل شرایط سخت اقتصادی که قسمتی از آن به دلیل شیوع بیماری کرونا می باشد، دچار مشکلات انبوهی شده اند و معمولا افراد فقیر به دلیل درآمد کمتر نیازمند کار بیشتری هستند و بر خلاف برخی مشاغل که امکان دورکاری دارند، حرفه این افراد  امکان دورکاری هم ندارد و در این ایام نابسامان کرونا باید در جامعه حضور فیزیکی داشته باشند و در خط نخست خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، خاطرنشان کرد: شغل های ضعیف تر بیشتر در معرض تعطیلی و قرنطینه اجتماعی قرار  می گیرند و در این شرایط نیازمندان و فقرا دچار مشکلات بیشتری خواهند شد و این عوامل سببب افزایش استرس و فشارهای عصبی درمیان این گروه شده و موجب محرومیت قسر آسیب پذیر از مهم ترین و اولیه ترین نیازهای سالم و حداقلی می گردد.

نائبی تسویه بدهی دفتری نیازمندان به سوپرمارکت های برخی محلات با حضور و مشارکت معتمدان محل، تسویه بدهی بیماران نیازمند و بدهکار به بیمارستان های دولتی  و ترخیص آنها، تامین ارزاق و ماسک و محلول های ضدعفونی افراد تحت پوشش و نیازمندان و افزایش میزان مستمری پرداختی به مددجویان را از دیگر فعالیت های این موسسه طی ایام شیوع بیامری کرونا عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی تحصیل دانش آموزان در کشور، ادامه داد: این موسسه هر سال در آغاز سال تحصیلی تهیه و توزیع اقلام تحصیلی و لوازم التحریر دانش آموزان تحت پوشش را در برنامه های خود قرار می دهد که امسال با توجه به شیوع کرونا علاوه بر اقدامات سال های قبل، بر آن شدیم تا نیازهای نرم افزاری دانش آموزان را هم رفع کنیم و با تصویب هیئت مدیره این موسسه تعداد 400 دستگاه تبلت با صرف هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تومان در اختیار دانش آموزان تحت پوشش و دانش آموزان نیازمند دیگر قرار گرفت.

نائبی با اشاره عدم برگزاری مراسم ترحیم فوت شدگان درایام کرونا گفت: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از اواخر سال 98 همزمان با شروع کرونا و محدودیت های ایجاد شد در خصوص عدم برگزاری مراسم تحریم و تذکر، برگزاری مجالس در دنیای مجازی را با عنوان "ترحیم آپ" را به جهت کاهش تالمات ناشی از دوری عزیزان  ایجاد کرد.

وی افزود: استفاده از این محیط به آدسtarhimapp.ir برای کلیه کاربران و مردم در سراسر کشور رایگان بوده و همه می توانند ضمن عضویت نسبت به درخواست رزرو مجلس و یا حضور در مجالس برگزار شده اقدام و استفاده نمایندکه در این مجالس افراد امکان عرض تسلیت، قرائت فاتحه، انتخاب حزب قرآن جهت تلاوت، و همچنین اهدای آنلاین بنر تسلیت  را داشته و منسوبین امکان ارسال تشکر و قردردانی به تک تک مهمانان را دارند.

وی همچنین گفت: با اپلیکیشن ترحیم آپ می توان برای چند لحظه هم که شده در کنار دوست یا اقوام خود بوده و تسلی خاطر بازماندگان شد.

مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، در پایان با بیان اینکه مراسم ترحیم مجازی هیچوقت جای مراسم حقیقی ترحیم را نمی گیرد، تاکید کرد: درشرایطی که به وجود آمده و فاصله گذاری اجتماعی که سبب فاصله گیری شده است، مراسم ترحیم مجازی یکی از بهترین راه های التیام غم عزیز از دست دادگان می شود.

لازم به ذکر است، موسسه حمایت از مستمدان تبریز در سال 1350 به همت مرحوم حاج ستار زعفرانی و با حضور جمعی از بازاریان  تبریز در ابتدا به شکل موسسه قرض الحسنه المهدی(عج) برای کمک به نیازمندان پایه گذاری شد و یکی از مهم ترین دلایل شهرت یافتن "تبریز به عنوان شهر بدون گدا" فعالیت خالصانه و پیگیر و متوالی این موسسه می باشد.

کد خبر 1036283

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha