تنها تبلیغ سنتی دین جوابگوی نیاز جامعه نیست

آل هاشم یکی از جدی‌ترین آسیب‌های فضای مجازی را در حوزه دین دانست و افزود: باید خود را برای یک جنگ گسترده فرهنگی آماده کنیم و باید از تاکتیک‌های روز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی آل هاشم» امروز در همایش هم اندیشی پیشگامان تبلیغ که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد؛ تبلیغ دین اسلام را مهم‌ترین وظیفه‌ هر مسلمان دانست و اظهار داشت: آشنایی مبلغان دینی با سیره و روش تبلیغ پیامبر اکرم و معصومین علیهم السلام، انسان‌ها را از کوتاه‌ترین راه می‌تواند به هدف برساند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه عالمان دین با تبلیغ چهره به چهره به بهترین شکل به تبلیغ رسالت الهی برخاسته و بیشترین موفقیت را از آن خود می‌کنند، افزود: مبلغان دینی وظیفه سنگینی دارند که با عمل و رفتار خود دین اسلام را باید در جامعه تبلیغ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تبلیغ دین را هنری جاودانه و ماندگار دانست و ادامه داد: مبلغان مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه هستند و آنچه در کلام، قلم و هنر این سفیران سعادت موج می‌زند بیدارگری نسل‌های امروز و فرداست.

وی ادامه داد: امروزه دشمن در فضای مجازی غوغا می‌کند و در این راستا مبلغان دینی رسالت سنگینی را بر عهده دارند و تبلیغ هنری ماندگار و جاودانه که با تلاش پیگیر مبلغان در تابلوی هستی به نمایش در می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید به اهمیت دو چندان تبلیغ دینی افزود: تبلیغ نقش مهمی در معرفی، نشر و حفظ هر مکتبی قرار داشته و ضامن استمرار اصول و مبانی هر مکتب و پیروان آن است.

امام جمعه تبریز افزود: مهم‌ترین رکن و تفاوت تبلیغات اسلامی با دیگر تبلیغات‌ها در همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغ شده است. در تبلیغات اسلامی مخاطبان با توجه به اعمال و رفتار مبلغین در صدد درون‌سازی پیام‌های تبلیغی برآمده و به همین دلیل رفتار مبلغ می‌تواند اثرگذار باشد.

آل هاشم خاطرنشان کرد: همواره باید به مسأله تبلیغ اهمیت داد و مبلغین دینی ما، مفاهیم دینی که می‌خواهند در جامعه تبلیغ کنند را باید هنرمندانه و به روز تبلیغ کنند و یا به عبارتی امروزه مبلغان دینی ما برای ترویج اسلام باید به روز بوده و جوابگوی نیازهای جوامع بشری باشند.

وی افزود: امروز دین ستیزی در غرب توسط دولت و نهادها و رسانه‌های وابسته به صهیونیسم تشدید می‌شود اما مسلمانان مقیم کشورهای آمریکا و اروپا از مبانی اعتقادی، سیاسی و فرهنگی خود با کوچک‌ترین امکانات دفاع می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سایت‌های ضد دینی در فضای مجازی هدفی جز تضعیف و تخریب چهره اسلام و مسلمانان ندارند، گفت: امواج جدید تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی حاکی از آن است که دولت‌ها و رسانه‌های غربی، گسترش بیداری اسلامی و گرایش به اسلام را ناب را نمی‌توانند تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، یکی از جدی‌ترین آسیب‌های فضای مجازی را در حوزه دین دانست و افزود: باید خود را برای یک جنگ گسترده فرهنگی آماده کنیم و باید از تاکتیک‌های روز استفاده کنیم.

کد خبر 1036605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha