انتخابات شورای اسلامی در ۹۱۸ روستا و ۳۲ شهر استان همدان برگزار می شود

آزادبخت گفت: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۸ روستا و ۳۲ شهر استان همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «مصطفی آزادبخت » صبح امروز (20 اسفند) در  نشست خبری با خبرنگاران همدان گفت: نامنویسی داوطلبان شورای اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور از امروز ۲۰ اسفند در این استان آغاز شده و ۲۶ اسفند ماه به پایان می رسد.

 

رییس ستاد انتخابات استان همدان افزود: حفظ استقلال و برقراری امنیت اولویت اصلی ستاد انتخابات استان همدان است تا بستری برای مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کند.

 

وی ادامه داد: حضور حداکثری و پرشعور مردم در پای صندوق های رای بار دیگر دشمنان را ناامید می کند و خود بیانگر حمایت مردم از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی گفت:  در شهر همدان ۱۱ نفر برای عضویت در شورای شهر انتخاب می شوند همچنین شهرهای ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان شورای شهر هفت نفره و ۲۷ شهر دیگر این استان نیز دارای شورای شهر پنج نفر هستند و در مجموع ۱۷۴ نفر در ۳۲ شهر استان انتخاب می شوند.

 

آزادبخت ادامه داد: از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۴ فرایند به صورت الکترونیکی و یک فرایند یعنی شمارش آرا به صورت دستی برگزار می شود البته در هفت کلان شهر کشور تمامی فرایند انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: در ۹۱۸ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری  انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار می شود که روستاهای تا یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای سه نفره و روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای پنج نفره هستند.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس ۱۰۶ روستای استان همدان دارای شورای روستای پنج نفره و ۸۱۲ روستا دارای شورای روستای سه نفره هستند و در نهایت ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان شورای اسلامی روستا انتخاب می شوند.

 

وی گفت: با احتساب ۱۷۴ عضو شورای اسلامی شهر در مجموع شمار منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان به سه هزار و ۱۴۰ نفر می رسند.

 

 

کد خبر 1036369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha