«شب های پروانه ای» در کافه بهشت برگزار می شود

کارگاه مجازی و محفل شعرخوانی «شب های پروانه ای» در سالروز درگذشت دکتر افشین یداللهی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کارگاه مجازی و محفل شعرخوانی «شب های پروانه ای» دوشنبه 25 اسفند ساعت 16 در کافه بهشت دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

 

کارگاه مجازی و محفل شعرخوانی «شب های پروانه ای»به صورت مجازی و نیمه حضوری به همت کانون های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سالروز درگذشت افشین یداللهی با حفظ پروتکل های بهداشتی با حضور دکتر ناصر پروانی و امید صباغ نو برگزار می شود.

 

«شبهای پروانه ای» در راستای ترویج و اعتلای فرهنگ و ادبیات فارسی و بهره گیری از قلم دانشجویان کلیه رشته های علوم پزشکی شهید بهشتی زیر نظر دکتر ناصر پروانی برگزار می شود. نخستین جلسه کارگاه  شبهای پروانه ای 29 خرداد سال 1398 در سالن فارابی دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. شرکت کنندگان این کارگاه پزشک، دانشجوی پزشکی و یا از اعضای هیئت علمی دانشکده های پزشکی هستند. اصول شعر، آرایه های ادبی، قالب های شعری و یک سری متون ادبی در کارگاه « شبهای پروانه ای» تدریس می شود. با شیوع کرونا این محفل به صورت مجازی برگزار می شود.

 

دکترناصر پروانی»، مدیر امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر سابق بیمارستان کودکان مفید، نویسنده و شاعر است. باران، تبسم چشم، کمی دورتر از فاصله ها، دوباره می سرایمت به نام من به کام عشق، دردی به نام عشق، شعرهایم بوی باران می دهد، دلی دریاتر از دریا، یک کوزه پر از احساس، سرطان عشق، یک عاشقانه محض، نگران خودمم، دو فنجان غزل ، چهل و هیچ سالگی و مردانی حوالی خورشید از جمله کتابهای پروانی است.

 

امید صباغ نو از شاعران کشورمان مهمان شبهای پروانه ای خواهد بود. روایت ستم، می میرم اگر روی دلم پا بگذاری و جنگ میان ما دو کشته می دهد از جمله کتابهای صباغ نو است.

 

 شبهای پروانه ای این بار به یاد دکتر افشین یداللهی برگزار می شود. افشین یداللهی پزشک متحصص اعصاب و روان و ترانه سرا و شاعری بود که در 25 اسفند 1395 در اثر تصادف درگذشت. شعر های وی تیتراژ بسیاری از سریال های تلویزیونی است. یداللهی چنین سال مدیریت خانه ترانه بر بر عهده داشت.جنون منطقی، روزشمار یک عشق، امشب کتار غزل های من بخواب و مشتری میکده ای بسته از جمله آثار یداللهی است.

 

 

علاقمندان برای شرکت در این کارگاه می توانند از طریق آدرس @farhangi_ksbmu اقدام کنند

 

کد خبر 1036380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha