امروزه کلیدواژه رشد دین و تمدن بیشتر در دستان رسانه‌ها است

ماموستا قادری، گفت: رسالت رسانه آگاهی بخشی اجتماعی است و امروزه کلیدواژه رشد دین و تمدن بیشتر در دستان رسانه‌ها است.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در جهان امروز رسالت و مأموریت عوامل ارتباط‌جمعی چون رادیو و تلویزیون و روزنامه و فضاهای مجازی در انتقال ، اطلاع‌رسانی ،  پیشرفت و پاسداری از دین ، فرهنگ ،تمدن بشری نقش اساسی دارند. 

 

وی خاطر نشان کرد: کار اساسی رسانه در عصر ما باید ساختن و گسترش نهادهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و بالا بردن احساسات و عواطف افراد جامعه باشد. رسانه‌ها در عصر ما توان هدایت بشر را هم به مسیر خیر وهم به مسیر شر دارند .

 

امام جمعه اهل سنت پاوه افزود: بدون تردید رسانه‌ها در پیدایش عادات و سنن و فرهنگ تازه و شکل‌گیری فرهنگ جدید و رشد تمدن مؤثر هستند.

 

ماموستا قادری تاکید کرد: از خصوصیات رسانه موفق نباید ضد دین و فرهنگ باشد، از ایجادجنگ مذهبی و قومی و نژادیدوری کند، به دیگران اهانت نکند، از پخش برنامه‌های مبتذل و شهوت‌انگیز خودداری و بدون مدرک و سند افراد جامعه را تحقیر نکند.

 

وی اظهار کرد: همه می‌دانیم امروزه منزل و مدرسه و مسجد و جامعه از بار مسئولیت خود تا حدی شانه خالی کرده‌اند و تنها رسانه مانده است که اگر رسانه هم شانه خالی کند ما نباید انتظار داشته باشیم جامعه و جوانانمان در آینده سلامت باشند و در این عصر مسئولیت رسانه بخصوص رادیو و تلویزیون بیشتر احساس می‌شود.

 

امام جمعه اهل سنت پاوه در پایان گفت: جهان امروز به‌جای چند قاره به یک دهکدۀ واحد جهانی تبدیل شده است که تبادل اطلاعات در آن به‌سرعت انجام می‌گیرد و آشناترین مسئله برای ساکنان این دهکده خبر و اطلاع‌رسانی است. امیدواریم در راستای اطلاع رسانی گام های موثری برداشته شود. 

کد خبر 1036396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha