دستورات قرآن نصب العین است/توانمندسازی زندانیان یک ضرورت است

حجت الاسالام محمدی لائینی اقدامات زندان در بحث توانمندسازی زندانیان و درآمدزایی برای خانواده های آنها را شایسته تقدیر دانست و گفت: مرکز نیکوکاری که با همت خیرین و اشراف کمیته امداد افتتاح شده می تواند در جهت اشتغالزایی و ایجاد بازار فروش کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(20اسفند) در مراسم آزادی زندانیان نیازمند «طرح نذر هشتم» با اشاره به عظمت عید بزرگ مبعث، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران فرموده است: «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُّبِينٍ»به يقين، خدا بر مؤمنان منت نهاد كه پيامبرى از خودشان در ميان آنان برانگيخت، تا آيات خود را بر ايشان بخواند و پاكشان گرداند و كتاب و حكمت به آنان بياموزد، قطعاً پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: بر اساس آیات فلسفه بعثت پیامبر(ص) تعیلم، تزکیه، بیرون کردن از ظلمات و کشاندن به سوی نور و ... بوده است، گفت: زندگی براساس حکمت باید باشد.

 

وی مهمترین ثمره بعثت رسول خدا(ص) را دین اسلام و قرآن معرفی کرد و خاطرشنان شد:دستاورد بعثت اینکه ما به دستورات دین اسلام عمل می کنیم و قرآن کریم را نصب العین خود قرار داده و آیات این مصحف شریف را حفظ می کنیم، می خوانیم و عمل می کنیم. اگر دستورات قرآن را نصب العین خود قرار دهیم به سعادت واقعی می رسیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی از زندان به عنوان ندامتگاه یاد کرد و گفت: ندامتگاه اگر ندامتگاه باشد فلسفه خود را پیدا کرده است، ولی اگر چندین سال هم در آن باشند ولی نادم و پشیمان از عملکرد خود نشود فایده ای برایش ندارد فقط مردم از او در امان خواهند بود. زندانی اگر واقعا توبه کند و پشیمان شود آنگاه ندامتگاه به فلسفه اش رسیده است.

 

وی از زندان تعبیری به عنوان کانون اصلاح و تربیت عرضه داشت و افزود: معتقده صرفا زندان نواجوانان را نباید کانون اصلاح و تربیت دانست بلکه ندامتگاه ها دیگر هم باید به کانون اصلاح و تربیت بدل شوند. اینکه در یک ندامتگاه تعداد زیادی از زندانیان حافظ یک یا چند جز قرآن هستند جای بسی خوشحالی است.

 

امام جمعه ساری ادامه داد: حرکت زندانی در مسیر قرآن یعنی اینکه فرد با میل و علاقه خودش به برنامه های فرهنگی علاقه نشان می دهد واقعا جای تشکر دارد. و نشان می دهد که کارشان را عزیزان ما در بخش فرهنگی به خوبی انجام دادند.

 

وی خطاب به زندانیان گفت: فعالیت های سالم، فرهنگی و قرآنی نوعی عبادت است.

 

حجت الاسالام محمدی لائینی با بیان اینکه راه نادرست و بار کج به منزل نمی رسد و عاقبتی ندارد اگر به این حرف برسید و از ادامه آن پشیمان شوید بزرگترین دستاورد است، اذعان کرد: جبران خطاهای شما این است که دست دیگران را هم بگیرید و آنها را نصیحت کنید و از راه اشتباه برگردانید این کفاره خطاهای هر انسانی است.

 

حجت الاسالام محمدی لائینی اقدامات زندان در بحث توانمندسازی زندانیان و درآمدزایی برای خانواده های آنها را شایسته تقدیر دانست و افزود: مرکز نیکوکاری که با همت خیرین و اشراف کمیته امداد افتتاح شده می تواند در جهت اشتغالزایی و ایجاد بازار فروش تولیدات منشا برکات باشد.

وی به شیوع کرونا و اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی با هدف قطع ابتلا به این ویروس اشاره کرد و خاطرنشان شد: خداوند متعال را شاکریم که آمار ابتلا به بیماری کرونا در تمام زندان های مازندران صفر بوده است، این مدیریت خوب و همکاری زندانیان جای تقدیر دارد.

 

به گزارش شبستان، در این مراسم تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد به همت خیرین آزاد شدند.

 

کد خبر 1036440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha