کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) در قم به کار خود پایان داد

کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) مادر گرامی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) امروز در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  آیت الله مکارم شیرازی در پیام تصویری به این کنگره گفت: حضرت آمنه(س) دارای صفات برجسته اخلاقی است که آنها را به فرزندش پیغمبر منتقل کرد.

 

این مرجع تقلید  تصریح کرد: کمتر کسی شناخت کاملی از آمنه بنت وهب مادر پیامبر (ص) دارد که شناخت مزایای فکری و اخلاقی این زن، از ویژگی هایی است که با این کنگره می تواند محقق شود.

 

آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز در این همایش گفت: امروز از مقام بانویی تجلیل می‌شود که فخر عالم است درحالی‌که قدرش نامعلوم بوده و همواره مورد غضب دشمنان اهل‌بیت(ع) است.

 

وی افزود: باید جامعه نسبت به این بانوی بزرگوار شناخت بیشتری پیدا کند چراکه میراث گذشتگان هم آموزنده و هم هشدار دهنده است.

 

تولیت حرم بانوی کرامت تأکید کرد: ضرورت دارد برای معرفی این بانو و دیگر بانوان شناخته شده دین اسلام تلاش مضاعفی در جامعه داشته باشیم و رسالت بانوان در جامعه را تبیین کنیم.

 

وی یادآور شد: حضرت آمنه سلام‌الله علیها صرف‌نظر از تمام سجایای اخلاقی مدت‌زمانی حامل اشرف مخلوقات بوده که نشان‌دهنده عظمت این بانوی بزرگ اسلام است.

 

سعیدی در ادامه گفت: تقدیر الهی این‌چنین بود که رسول خدا قبل از تولد خودشان از نعمت پدر محروم شوند که در این میان نقش‌آفرینی حضرت آمنه سلام‌الله علیها در شکل‌گیری شخصیت رسول خدا بسیار مهم است و می‌تواند الگویی برای بانوان جامعه باشد.

 

تولیت حرم بانوی کرامت یادآور شد: نقش حضرت آمنه سلام‌الله علیها در زمینه تربیت و هویت اصیل اسلامی برای زنان جامعه بسیار مهم است و متأسفانه امروزه دنیای غرب برای بی‌هویت کردن زنان جامعه در حال تلاش است.

 

حجت الاسلام احمد عابدی دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه هم با اشاره به تلاش دو ساله دست اندر کاران این کنگره، گفت: با برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه،  26 اثر پژوهشی آماده و به مرحله چاپ رسید.

 

وی همچنین با اشاره به ویژگی بسیار زیاد حضرت آمنه و اینکه ایشان با دستان مبارک خود فرزندی همچون پیامبر (ص) را تربیت کرد، گفت: حضرت آمنه (س) هم از لحاظ اعتقادی و تاریخی و هم از لحاظ سیره پیامبر نسبت به ایشان برای ما بسیار مهم است؛ همچنین ایشان از جنبه اخلاقی برای نسل جوان ما الگوی بسیار خوبی هستند مانند حضرت ابوطالب که در همه حال مدافع رسول الله بودند.

 

حجت الاسلام احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیزگفت: علاقمندان برای شناخت هر چه بیشتر این بانوی بزرگوار می توانند آثار پژوهشی را که بر روی سایت پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی بار گذاری شده است و در کتاب فروشی های حرم مطهر موجود است، مراجعه کنند.

کد خبر 1036442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha