قاچاق سوخت در خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش یافت

مردانی گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۷۳۷ هزار و ۵۲۰ لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که به علت نوسانات بازار و شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قربانعلی مردانی» امروز (۲۰ اسفند) در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه سال جاری هزار و ۳۰۳ درخواست مسدودی و یا رفع مسدودی کارت‌های سوخت با اعلام مراجع قضایی انجام شده است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌ جنوبی در ادامه گفت: همچنین ۱۸۱ کارت مهاجر از طریق سامانه صدف شناسایی و در کمیته تخلفات شرکت پخش به آن رسیدگی شده است.

 

مردانی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۷۳۷ هزار و ۵۲۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شده که به علت نوسانات بازار و شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است، افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.

 

وی با اشاره به به انجام پنج هزار و ۳۷۶ مورد بازدید کنترل کمی و کیفی، ادامه داد: در این مدت ۱۳ جلسه کمیته تخلفات برگزار شده که ۳۷۳ پرونده رسیدگی و ۱۰ میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۶۰۲ هزار ریال غرامت گرفته و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: ۷۱ پرونده نیز از اختیار ما خارج بود که به تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی برای رسیدگی ارجاع شده است.

 

مردانی به مشکلات تأمین سوخت استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل خروج نفت کش‌ها از چرخه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به علت اختلاف هشت برابری نرخ کرایه بار آزاد مرز ماهیرود با شرکت بود که در خراسان‌ جنوبی با توجه به عدم برخورداری از خطوط انتقال و راه آهن مشکلاتی را ایجاد کرد

 

وی با اشاره به اینکه  نزدیک ۱۶۰ نفت‌کش داشتیم که در حال حاضر ۶۰ دستگاه آن فعال است، بیان کرد: خراسان‌ جنوبی از نظر نفت کش‌هایی که از گردونه خارج شده‌اند، رتبه نهم در کشور را دارد.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌ جنوبی در پایان یکی دیگر از مشکلات را تأمین سوخت نیروگاه ها عنوان کرد و افزود: قانون ما را مکلف کرده است که در ۶ ماهه ابتدای امسال تمام ظرفیت نیروگاه ها را تکمیل کنیم اما در سال جاری سه مرتبه ظرفیت نیروگاه قاین(نفت گاز) تکمیل شد.

 

وی یادآور شد: ۲ واحد تولید سیمان استان نیز چون مصرف کننده عمده بودند گاز این واحدها نیز مدتی قطع شد.

کد خبر 1036483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha