خیرین در ساخت خوابگاه های دانشجویی مشارکت کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تقاضای ما مشارکت خیرین در دیگر عرصه‌های زیرساخت، نظیر ساخت خوابگاه‌های دانشجویی است و دست کمک به سوی آن‌ها دراز می‌کنیم،


به گزارش خبرگزاری شبستان: دکتر سیماسادات لاری در اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: وزارت بهداشت برای خرید و تامین خوابگاه‌های جدید با مشکلات زیادی مواجه است و پاسخگوی نیاز این قشر نیست. ردیف بودجه‌ای برای آن وجود ندارد و روح و روان دانشجویان را آزرده است. بنده با این کمبود شدید آشنا هستم که مهم‌ترین مشکل دانشجویان این عرصه است و چون دولت به دلیل تنگناهای مالی به تنهایی قادر به حل این مشکلات نیست، بنابراین از خیرین خاضعانه می‌خواهم که کمک کنند، دانشجوی پزشکی نگران اسکان خود نباشد و در دوران تحصیل خود دارای زیستی آبرومندانه و در آرامش باشد.
 
وی گفت: در واپسین روزهای هفته احسان و نیکوکاری به سر می‌بریم، همچنین مبعث پیامبر خاتم(ص) را تبریک می گویم. احسان و نیکوکاری در تعالیم دین مبین اسلام و همه ادیان الهی مورد تاکید جدی است. در سراسر آیات وحی و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) بر این واژه تاکید بسیار شده است و هدف نهایی ادیان الهی چیزی جز رواج خوبی‌ها و بسط و گسترش نیکوکاری نیست.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگرچه مردم ایران اسلامی در طول تاریخ همواره نیکوکار بوده‌اند و احسان بی دریغ کرده‌اند، اما در ایام شیوع ویروس کووید19 این اخلاق به اوج خود رسید و با همدلی و رافت و کمک‌های مومنانه تلاش شد از این پیچ تاریخی با کمترین عارضه عبور کنیم.
 
دکتر لاری ادامه داد: امروز که در خدمت شما هستم، هزارن نفر از پرستاران، پزشکان، دستیاران و همه کارکنان نظام سلامت عاشقانه بیش از یک سال است که خواب را بر چشم خود حرام کردند و می‌کوشند به مردم مبتلا خدمات درمانی لازم را ارائه دهند و سلامتی را دوباره به آنها و خانواده‌های نگرانشان هدیه کنند. فداکاری شیرمردان و زنان که دست از جان و مال و خانواده کشیدند و شبانه روزی به خلق خدا خدمت کردند، ستودنی است. 
 
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خیرین می‌دانند که در کنار اقدامات مهم نظیر مدرسه، دانشگاه و مسجدسازی نقش آفرینی در عرصه سلامت مردم و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اقدامی ارزشمند است و استفاده از ابزار هنر برای ترویج این امر اقدامی راهبردی و هوشمندانه است. در دیگر سو هنرمندان و فیلمسازان در کنار عزیزان خیر در بزنگاه‌های حساس این مرزو بوم خوش درخشیده و با ابزار جادویی هنر به بسط فرهنگ نیکوکاری در میان مردم پرداخته‌اند.

کد خبر 1036504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha