مجاهدت‌های  خاموش فعالان فضای مجازی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

رضایی با قدردانی از مجاهدت‌های خاموش فعالان فضای مجازی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب در بستر فضای مجازی، گفت: در مقابل این اخلاص و مجاهدت‌ها نمی‌توان ارزش‌گذاری داشت و تنها باید اجر جهاد طلب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سجاد رضایی» امروز (۲۰ اسفند) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ابوذر و تجلیل از برگزیدگان فضای‌مجازی و رسانه‌ای خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: امسال ۴۴۰ اثر در قالب‌های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی افزود: آثار ارسالی در قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، پوستر و کاریکاتور، گزارش رادیویی و تلویزیونی، موشن گرافیک و فیلم کوتاه (ویژه شبکه‌های اجتماعی) بود و همچنین با توجه به سالگرد شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی»، محور ویژه شهادت سردار دل‌ها و تقویت محور مقاومت گنجانده شده بود.

 

وی ادامه داد: مجاهدان سایبری فضای مجازی نیز در چهار محور شبکه سازی، تولید محتوا، آموزش سواد رسانه، پایش و فناوری اطلاعات شناسایی شدند و تاکنون در هشت شهرستان جشنواره مجاهدان سایبری ویژه فعالان برتر برگزار شده و برترین های شهرستانی امروز در جشنوراه استانی حضور دارند.

 

رضایی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در حوزه فضای مجازی و تولید محتوای سالم و بومی، تصریح کرد: در این راستا سازمان فضای مجازی شبکه سازی خوبی با ایده پایگاه های بسیج مجازی صورت گرفته است.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان‌ جنوبی تأکید کرد: باید شبکه‌ای از فعالان فضای مجازی بسیج و بسیج مجازی در پایگاه‌های مقاومت بسیج از دورترین نقاط مرزی تا مرکز استان شکل بگیرد.

 

وی با بیان اینکه حضور قدرتمند از فعالان فضای مجازی بسیج در حوزه‌های تخصصی محتوا، انتشار، سواد رسانه‌ای و موضوعات فنی شبکه‌سازی شده است، افزود: در طی سال با استفاده از شبکه فعالان فضای مجازی و ظرفیت مردمی و ارزشی بسیج بیش از ۱۵ هزار محتوا با موضوعات مختلف در سطح مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای شکل گرفته است.

 

رضایی ادامه داد: امسال در بخش نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای، مرکز تخصصی تولید محتوا فضای مجازی بسیج با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی و متخصصان بیش از ۲ هزار اثر را در قالب گرافیک، موشن، مستند و ویدئو تولید کرده‌ است.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌ جنوبی با اشاره به بهره گیری از حضور بصیرگونه و گره گشای مردم در فضای مجازی بسیج، گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر در موضوعات مختلف به صورت مجازی، آنلاین، موضوعی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش‌های تخصصی و همه‌جانبه دریافت کرده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به شباهت فضای مجازی با دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: فضای مجازی که اکنون توسط پیام‌رسان‌های خارجی مدیریت می‌شود، انسان را یاد روزهای ابتدای دفاع مقدس و هجوم رژیم بعثی به شهرهای خوزستان می‌‌اندازد.

 

رضایی در ادامه بیان کرد: اگر آن زمان بچه‌های بسیجی و مردم خوزستان با سلاح‌های شخصی در برابر تانک‌ها و توپ‌ها ایستادگی کرده و توانستند تمام تخیلات دشمن را در همان روزهای اول مدفون کنند، اکنون نیز فعال فضای مجازی با سلاح‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند شخصی خود در برابر هجوم ناباورانه دشمن در فضای مجازی ایستاده‌اند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌ جنوبی با اشاره به ایستادگی و مجاهدت های بی‌ادعا و خاموش فعال فضای مجازی در برابر این سیل ناباورانه و فرهنگ غربی در بستر پیام‌رسان‌های خارجی، گفت:  اگر آن زمان بنی‌صدر خائن این ایده را داشت که زمین بدهیم و زمان بخریم، اکنون نیز برخی با همان دیدگاه خائنانه زمین فضای مجازی می‌دهند تا زمان در قدرت ماندن را بخرند و این سیاست در بستر فضای مجازی، تمام فرهنگ ناب اسلامی محمدی را آلوده می‌کند.

 

وی ضمن قدردانی از مجاهدت‌های خاموش فعالان فضای مجازی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان در بستر فضای مجازی، افزود: در مقابل این اخلاص و مجاهدت‌ها نمی‌توان ارزش‌گذاری داشت و تنها باید اجر جهاد طلب کرد.

 

کد خبر 1036521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha