بازگشت به ارزش های اخلاقی و فرهنگ دینی، پیام اصلی بعثت

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک پیام اصلی بعثت برای انسان ها، بازگشت به ارزش های اخلاقی و فرهنگ دینی است.

آیت الله «سید رحیم توکل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک عید مبعث به همه مسلمین و موحدین جهان اظهار داشت: پیام بعثت نبی اکرم(ص)، تبیین آیات کلام حق برای خلق او و به خصوص نشر و ترویج آموزه های اخلاقی و اتمام مکارم اخلاقی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از این منظر باید توجه داشت که پیام حقیقی بعثت برای جامعه امروز ما بازگشت به ارزش های اخلاقی و تلاش در جهت ترویج و اشاعه مفاهیم والای برآمده از فرهنگ دینی است، چه آن که التزام به این مسایل، زمینه ساز تحقق سعادت برای همه آدمیان در دنیا و آخرت است.

 

وی گفت: اساساً انبیای الهی و گل سرسبد آن ها، حضرت محمد مصطفی(ص) برای این هدف مبعوث شدند که انسان غفلت زده را متوجه حقیقت اصلی عالم یعنی خدای متعال نموده و سبک زندگی متعالی در مسیر بندگی خالق متعال را به او متذکر شوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت حیات طیبه نیز به این خاطر است که باعث رشد و تعالی انسان مؤمن و موحد می شود و تمسک به تعالیم قرآن کریم و آموزه های پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، تضمین کننده دست یابی به حقیقت حیات طیبه است.

 

وی گفت: در پرتوی حیات طیبه و التزام به اخلاق نبوی است که انسان ها به معرفت و بصیرتی عمیق دست می یابند و با مجهز شدن به علم الهی، مسیر کسب سعادت واقعی را پیدا می کنند و در این راه نورانی در مسیر حق و حقیقت، استقامت می ورزند و بدون تردید کسانی که در راه خدای متعال و با تبعیت از پیامبران الهی ، رنج و سختی ها را تحمل کرده و صبر و استقامت پیشه کنند، قطعاً نصرت حق تعالی نیز با آنان خواهد بود.

کد خبر 1036591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha