۵۵ درصد کانون های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی در مناطق روستایی است

حجت الاسلام سبزه‌کار از فعالیت بیش از ۵۵ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام « ابراهیم سبزه کار» شامگاه (۲۰ اسفند) در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالان ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد  با استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۱۸ اسفند، اظهار کرد:با توجه به دغدغه های رهبری پیرامون هجمه فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ طبق مصوبه ۳۰۲ شواری انقلاب فرهنگی تأسیس شده اند.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در ادامه جذب جوانان و مبارزه اصولی با جنگ نرم را از اهداف تشکیل این کانون ها دانست و  گفت: تلفیق فرهنگ و هنر، تمرکز بر فعالیت های روستایی و انسجام کانون ها در عین پراکندگی از مولفه های ارزشمند کانون ها در استان است.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار افزود: در حال حاضر ۶۷۳ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان فعالیت می‌کنند که بیش از ۵۵ درصد آنها در راستای تحقق عدالت فرهنگی در مناطق روستایی تأسیس‌ شده است.

 

وی با بیان اینکه اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید، ادامه داد: شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز شکل گرفته است.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین سامانه‌ای تحت عنوان زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد با هدف کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیت های فرهنگی هنری بچه های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات راه‌اندازی شده است.

 

به گفته وی اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌گیری صحیح و دقیق از دیگر اهداف این زیست‌بوم است.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار ادامه داد: نخستین رویداد ملی «فهما» در سال گذشته اجرا شد که در این رویداد ۳۳ کانون استان منتخب کشوری شدند و همچنین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در عرصه «شبکه‌سازی و ساماندهی» موفق به کسب رتبه برتر شد.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا هیچ خللی در فعالیت های کانون و فرهنگی ایجاد نشد و در بستر فضای مجازی فعالیت های خود را ادامه می دهند، گفت: امسال طرح ملی «ایران قوی» در دستور کار قرار گرفت و در راستای اجرای این طرح، ۴۸ برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق با چهار محور «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» اجرایی می شود.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با انجام فعالیت های مختلف در طرح ملی ایران قوی توانستند رتبه ۹ کشوری و رتبه نخست در منطقه خراسان را کسب کنند.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار در ادامه طرح سه شنبه های تکریم، کسب و کار در جوار مساجد، طرح کرامت رضوی و حسرت اربعین را از دیگر برنامه های اجرا شده کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در طی سال جاری برشمرد و یادآور شد: تاکنون ۹۰۰ خانواده شهید، نخبگان علمی و هنری در نقاط مختلف استان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد تکریم شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به کمک های مومنانه در رواق همدلی، گفت: تاکنون ۱۰ تن گوشت گرم و گوشت قربانی ۱۲۲ رأس دام با همکاری کانون های مساجد استان، برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه کبری (س) قم در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا سطح استان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار تأکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان طرح های مردمی مانند ازدواج آسان، کارگاه تحکیم بنیاد خانواده «با هم تا بهشت»، پیشگیری از اعتیاد دارند که می توانند با مشارکت دفتر اجتماعی استانداری و تأمین حداقل اعتبار اجرایی کنند تا رونق فرهنگی در سطح استان داشته باشیم.

 

وی در پایان پیشنهاد داد اقلام بلااستفاده دستگاه های اجرایی در اختیار کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تداوم بهتر فعالیت ها قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1036621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha