وقوع زمین لرزه  ۴.۶ ریشتری در فردوس/ خسارت جانی و مالی گزارش نشده است

زمین‌لرزه ای به بزرگی ۴.۶ ریشتری بامداد امروز (۲۱ اسفند) شهرستان فردوس خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، زمین‌لرزه ای به بزرگی ۴.۶ ریشتری، 15 دقیقه بامداد امروز حوالی شهرستان فردوس خراسان جنوبی را لرزاند. این زمین لرزه در 7 کیلومتری فردوس، 8 کیلومتری اسلاميه و 31 کیلومتری آيسك رخ داد که باعث نگرانی و خروج مردم از منازل شد.

    

مردم شهرهای فردوس و اسلامیه تا ساعاتی بعد از وقوع این زمین لرزه در ماشین های خود و در خیابان ها به سر بردند. تنها پس لرزه این زمین لرزه نیم ساعت بعد از زلزله رخ داد که ۲.۱ ریشتر بود.

 

تیم های امدادی هلال احمر در همان دقایق اولیه زمین لرزه به محل اعزام شدند. «محمدرضا رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با وقوع زمین لرزه ۴.۶ ریشتری در ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز پنج شنبه بلافاصله سه تیم ارزیاب به به روستاهای محدوده کانون زلزله اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه دو تیم از فردوس و یک تیم از سرایان به روستاها اعزام شده اند، عنوان کرد: تا کنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی اعلام نشده است.

 

وی از شهروندان خواست تا خونسردی خود را حفظ کنند و در محل‌های امن حضور داشته باشند.

 

رضایی عنوان کرد: در حال تماس با دهیاران روستاها هستیم تا اطلاعات کامل به دست بیاوریم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی عوامل امدادی هلال احمر در آماده باش کامل هستند، گفت: استان های خراسان رضوی و اصفهان نیز به عنوان پشتیبان اعلام آمادگی کرده اند.

 

 

کد خبر 1036625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha