تبریک رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان به مناسبت عید مبعث

شیخ قبلان در پیامی به مناسبت عید مبعث و معراج پیامبر اکرم(ص) را تبریک گفت و از مسئولان لبنانی خواست در راه نجات مردم بکوشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المنار»، شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت عید مبعث و معراج پیامبر اکرم(ص) در پیامی این روز را به لبنانی ها و مسلمانان تبریک گفت.

 

وی به مناسبت این روز برای امت اسلامی و عربی، خیر، عزت و کرامت مسئلت کرد و گفت: امت عربی و اسلامی در این روز به اصل و ریشه خود و مسیر پیامبر اکرم(ص) بر می گردند و این روز، روزی است که مبعث نبوی (به اعتقاد شیعیان) و معراج (به اعتقاد اهل تسنن) اتفاق افتاد.

 

شیخ قبلان با اشاره به این روز تاکید کرد که پیامبر اکرم(ص) رسول بشارت دهنده و هشدار دهنده است و مردم را از تاریکی به سوی نور فرا می خواند.

 

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: پیامبر اکرم(ص) الگویی خوب برای همه است و باید به آن اقتدا کرد؛ او برگزیده و رحمت للعالمین است.

 

وی در ادامه با اشاره به وقوع معراج پیامبر اکرم(ص) در مسجدالاقصی از مسلمانان و مسیحیان خواست در مقابله با دشمنی صهیونیست ها بایستند.

 

شیخ عبدالامیر قبلان نسبت به توطئه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد و تاکید کرد: قدس، جولان، مزارع شبعا، تلال، کفر شوبا و روستای الغجر متعلق به فلسطین است.

 

شیخ قبلان در ادامه درباره دیدار پاپ با آیت الله سیستانی گفت: این دیدار بر اهمیت اسلام و مسیحیت  در مقابله با ظلم و طرح های صهیونیست ها تاکید دارد و ما نیز خواستار تحکیم همکاری میان پیروان دین اسلام و مسیحیت هستیم، زیرا ادیان بر ارزش هایی تاکید دارند که ظلم را نمی پذیرند.

 

شیخ قبلان در ادامه از لبنانی ها خواست از گزینه ای که حامی لبنان است، حمایت کنند تا سرزمین آزاد و دور از تروریست داشته باشند.

 

وی از سیاستمداران لبنانی خواست در راه نجات وطن از هیچ کاری فرو گذاری نکنند و به فکر مصلحت مردم باشند.

کد خبر 1036654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha