افتتاح گلخانه مدرن هیدروپونیک ۷.۲ هکتاری هلیلان در ایلام

گلخانه مدرن هیدروپونیک ۷.۲ هکتاری هلیلان با حضور رئیس محترم جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،   معاون برنامه ریزی سازمان اقتصادی کشور در این آیین با تبریک عید مبعث و روز شهید، در این مراسم، اظهار کرد: این طرح در استان مقاوم و شهید پرور ایلام به همت سازمان اقتصادی کوثر  به عنوان نهادی انقلابی و در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری  برای ایجاد فرصت های  عادلانه اقتصادی در نقاط محروم و با رویکرد  اقتصاد مقاومتی  اجرا شده است.

 

«جواد وکیلی» گفت: سازمان اقتصادی کوثر توفیق انجام سرمایه‌گذاری‌های متنوع با اولویت زنجیره ارزش کشاورزی و امنیت غذایی در اقصی نقاط ایران عزیز اسلامی را  داشته‌است، افزود:  نیاز روزافزون به تولیدات با کیفیت زراعی و کشاورزی با ویژگی بهره‌وری بالا کاهش ضایعات و کیفیت مطلوب و استاندارد در تراز جهانی و همچنین توجه به بحران آب و شرایط خاص اقلیمی کشور عزیزمان از مهم‌ترین عوامل رویکرد سازمان اقتصادی کوثر به سرمایه‌گذاری در ایجاد گسترده گلخانه‌های هوشمند بومی و ایرانی است.

 

وی ابراز کرد: مجموعه مدرن گلخانه‌ای هلیلان واقع در استان ایلام در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار با تکیه‌بر دانش و تخصص فنی جوانان و نوآوران ایرانی و مجهز به بروزترین سیستم‌های هوشمند و دستگاه‌های کنترل اقلیم و مدیریت گلخانه است که با افتخار تماماً ایرانی و بومی است.

 

وکیلی یادآور شد: امروز در فاز اول از هفت‌ونیم هکتار مستحدثات، ۵ هکتار فضای گلخانه‌ای هوشمند با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که با انجام فازهای بعدی مجموعاً ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۴۱۸ نفر از عزیزان استان ایلام اشتغال ایجاد می‌شود.

معاون برنامه ریزی سازمان اقتصادی کشور تصریح کرد: با انجام این پروژه امکان تولید ۱۶۷۲ تن انواع محصولات گلخانه‌ای با کیفیت استاندارد جهانی و ارزآوری و ۲.۷ میلیون دلار برای کشور به وجود خواهد آورد.

 

وی بیان کرد: امید است با بهره‌برداری از این مجموعه در منطقه محروم علاوه‌بر ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی زنجیره ارزش کشاورزی در راستای امنیت غذایی کشور و صادرات محصولات کشاورزی گامی استوار برداشته شود.

 

وکیلی از حمایت‌ها و تدابیر ارزشمند جناب آقای مهندس اوحدی ریاست بنیاد شهید و مدیریت جهادی و انقلابی جناب آقای مهندس اسکندری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، حمایت‌های استاندار محترم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان استانداری و سایر مسئولان استانی برای همه همکاری‌ها در به ثمر نشستن این طرح ارزشمند تقدیر کرد.

 

 گفتنی است پروژه تخصصی گلخانه‌ای هلیلان در استان ایلام با دستور دکتر  روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 1036686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha