ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ترویج «ایثار اجتماعی»

پاکاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در غالب ترویج «ایثار اجتماعی» دنبال می کنیم گفت: نیاز است بدانیم چگونه می توانیم از وجود همدیگر در جهت ترویج، ارتقا، رشد و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عبدالله پاکاری» با تبریک عید مبعث و فرارسیدن ۲۲ اسفند که به نام روز شهدا نامگذاری شده، در نشست صمیمی با فرزندان شهید شاغل در بانک ملی استان اظهار کرد: امروزه بهترین نمونه در بحث تکریم و توجه به پاسداشت مقام شهید و جایگاه ایثارگران در وهله اول، توجه به خود ایثارگران است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: با توجه کردن به کسانی که خالق این اقتدار و امنیت برای کشور هستند، خود به خود بحث تکریم به نحو احسن انجام می شود.
 

وی بابیان اینکه همه گروه های ایثارگری ما از جمله شهدا، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان امروزه نسبت به ۲۰_۱۵ سال پیش از ظرفیت قابل توجه ای برخوردار هستند گفت: خوشبختانه امروزه این جامعه به لحاظ رشد و تکامل در فرایند تحصیلی به جایگاه هایی رسیده اند که می توانند در همه عرصه ها حضور فعال و موثر داشته باشند.
 

پاکاری تصریح کرد: در همه عرصه های علمی، مباحث فرهنگی و ورزشی و... ایثارگران ما منشاء خدمت برای این مملکت هستند.
 

وی ادامه داد: همه توجه ما در برنامه های بنیاد این است که حتما از ظرفیت و مشارکت ایثارگران در غالب های مختلف چه در تشکل های ایثارگری، معتمدین و.. استفاده کنیم.
 

پاکاری بیان کرد: نیاز است که بدانیم چگونه می توانیم از وجود همدیگر در جهت ترویج، ارتقا، رشد و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.
 

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که ترویج ایثار و شهادت را در غالب ترویج «ایثار اجتماعی» دنبال می کنیم گفت: امروزه ایثار اجتماعی در خیلی از جاها رافع مشکلات و گره گشای موانع و پیچ و خم های مملکت است.
 

پاکاری اظهار کرد: وقتی بحث ایثار به میان می آید خیلی از مشکلات به راحتی مرتفع می شود و اثرات و نتایج مثبتی از خود بر جای می گذارد.
 

وی به شیوع ویروس کرونا طی یک سال گذشته در کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اگر ایثار و فداکاری پزشکان و کادر درمان، افراد بسیجی و کسانی که برای کمک های مومنانه به میدان آمدند و...، نبود شاید بار سنگین این موضوع بر دوش دولت قابل تحمل نبود.
 

پاکاری با تاکید بر اینکه باید در ادامه مسیر از ظرفیت یکدیگر برای رسیدن به تعالی و رشد کشور استفاده کنیم، افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در بنیاد در حال انجام است که تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، بحث بدهی های معوقه بیمه دی در مراکز آموزشی، بحث مطالبات و درمان ایثارگران، امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری حالت اشتغال، همسان سازی برای حقوق بازنشستگان و... تا حدودی در سه چهار ماه اخیر مرتفع شده است.
 

وی ادامه داد: در بند ج ماده ۸۷ برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نیز، برنامه ششم دولت مکلف شده است تا تکلیف آنان را مشخص کند و این موضوع تا حدی پیش رفته که در حال حاضر فقط منتظر برگزاری آزمون توسط سازمان اداری استخدامی هستند.
 

پاکاری با اشاره به اینکه باید بحث تطبیق وضعیت این تعداد افراد در پست های بلا تصدی که معرفی شدند، مشخص شود تصریح کرد: در کل کشور بیش از ۳۰هزار بیکار داریم که فعلا دولت برای جذب ۱۲ تا ۲۰هزار نفر مجوز داده است و امیدواریم تا فروردین سال آینده این آزمون برگزار شود.


 

* شهدا در معامله با خدا حیات طیبه را نصیب خود کردند

«میرخلفی» نیز در این نشست مبعث حضرت رسول اکرم را تبریک گفت و با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت و شهدای شبکه بانکی اظهار کرد: امیدواریم با نگاه و توفیق شهدا در مسیر آنان حرکت کنیم و عاقبت بخیر شویم.
 

مدیریت امور شعب بانک ملی استان گیلان خدمت کردن به خانواده معظم شهدا را توفیق بزرگی دانست که بنیاد شهید انجام می دهد و گفت: شهدا تمامی هستی شان را گذاشتند و امروز ادامه دهندگان راه آنان جهادگران با صلابتی هستند که با تلاش، توان و دانش خود مسیر شهدا را ادامه می دهند.
 

وی در ادامه با بیان اینکه در ایام کرونا شبکه بانکی بسیار زحمت کشید و هیچ موقع به خود اجازه نداد که در عرصه ای که واقعا سختی کرونا وجود داشت هراسی به دل بگیرند، افزود: این پرسنل صادقانه زحمت کشیدند و تعدادی نیز بر اثر این بیماری از دنیا رفتند.
 

میرخلفی خس خس سینه های بیماران کرونایی و بالا رفتن سنگین نفس هایشان را در جاهایی به صحنه رزم و جان باختن شهدا توصیف کرد و ادامه داد: اینکه می گویند خدا با شهدا معامله می کند درست است، زیرا معامله مرگ هوشمندانه و آگاهانه با خدا یک برد بزرگ است و شهدا چنین افتخار و حیات طیبه ای را نصیب خود کردند.
 

وی با بیان اینکه نباید یاد و خاطره این ارزش ها و ایثارگری ها فراموش شود از حرکت خوب روابط عمومی بانک ملی جهت جمع آوری خاطرات ایثارگران بانک خبرداد که قرار است پس از مرحله تحقیق و بررسی در قالب یک کتاب تالیف شود.
 

میرخلفی افزود: باید تمام آن رشادت ها و از خودگذشتگی را ثبت و ضبط کنیم تا نسل های بعدی بدانند که چه کسانی چه فداکاری هایی کرده اند و الان ما کجا هستیم.  
 

وی در ادامه خواستار رسیدگی به شهدای عرصه اقتصادی شد و طی آماری از جامعه ایثارگران مجموعه بانک ملی اظهار کرد: در مجموعه بانک ملی گیلان ۳۲۶ عزیز ایثارگر، ۴۰ آزاده، ۱۳۵ جانباز، ۲۵ فرزند شهید، ۱۹ برادر و ۹ خواهر شهید، یک برادر زاده شهید، ۷۷ رزمنده و ۲۰ فرزند جانباز همکار ما هستند.

 

کد خبر 1036748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha