ماهیت دشمنی آمریکا با ایران ایدئولوژی و مذهبی است

حبیبی با بیان اینکه فلسفه ظهور و پیدایش انقلاب اسلامی برای احیا و اجرای تعالیم هستی بخش اسلام بود گفت: ماهیت دشمنی آمریکا با ایران یک ماهیت ایدئولوژی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن حبیبی» در نشست صمیمی با فرزندان شهید شاغل در بانک ملی استان گیلان با گرامیداشت مبعث پیامبر اسلام و روز مهربانی ها اظهار کرد: خوشبختانه در عصری زندگی می کنیم که دین مبین اسلام دین رسمی ما است.

 

جانشین فرمانده سپاه در بسیج اقشار استان گیلان فلسفه پیدایش و ظهور انقلاب اسلامی با اندیشه های بلند بالای حضرت امام خمینی(ره) را برای احیا و اجرای تعالیم هستی بخش اسلام دانست و افزود: بعد از هزار و چندصد سال که اندیشه ها و ارزش های دین مبین اسلام به عناوین مختلف به انزوا رفته بود و در بحران های مختلفی قرار داشت امام راحل با ژرف اندیشی و نگاه بلندی که داشت توانست آنرا در مدت طولانی در جامعه برقرار کند.
 

حبیبی اوج خصومت امروز نظام استکباری علیه ایران اسلامی را موید این موضوع دانست که طراحان ایالات متحده آمریکا در برنامه های دراز مدت خود به آن دست نیافتند و ادامه داد: ماهیت دشمنی ایالات متحده آمریکا و نظام استکباری یک ماهیت ایدئولوژیکی و مذهبی علیه ایران است، لذا جنگ هشت ساله را نیز برای فروپاشی ایران نو پای آنروز طراحی کردند.
 

وی تصریح کرد: ما هزینه های زیادی در این مسیر دادیم و هشت هزار شهید گیلان که در مناطق غرب و جنوب کشور به شهادت رسیدند گواه بر نقش آفرینی این مردم دارد.
 

حبیبی با بیان اینکه جمعیت آنروز زمان جنگ ایران بیش از ۳۰میلیون نفر بود که حدودا پنج میلیون نفر در دفاع از کوی و برزن نقش داشتند، تصریح کرد: تدبیر امام راحل نقش مردم را در دفاع مقدس برجسته کرد.
 

وی برگزاری چنین جلساتی را به منظور تجلیل از مقام و منزلت خانواده های معظم شهدا و ایثارگر بسیار ارزشمند دانست و گفت: ما قدردان کسانی هستیم که اقتدار و عزت امروز نظام ما مدیون آن شهدا و ایثارگری های آنان است.
 

حبیبی پیشتازی بانک ملی در بحث کمک های مومنانه و مواسات در دوران کرونا را ارزشمند دانست و اضافه کرد: گاهی حرف های بی ربطی گفته می شود که «حق ما را فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگر خورده اند»،این حرف اشتباست چرا که باید فکر کنیم آن فرزند شهیدی که پدرش را ندیده با چه مشکلاتی بزرگ شده است از این رو، بحث شغل حداقل های این مسیر است و کمترین کاری است که ما در قبال خانواده معظم شهدا انجام می دهیم.
 

وی در ادامه با اشاره به هجمه هایی که وجود دارد اظهار کرد: فرزندان شهدا باید سرشان را بالا نگه دارند چرا که الگوهای جوانان امروز هستند و باید با افتخار مطرح کنند که فرزند شهید هستند.
 

حبیبی حیات و ممات شهدا را همیشه مایه خیر و برکت دانست و به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی خود منادی صلح در جهان بود اشاره کرد و افزود: بعد از شهادت این سردار باز هجمه هایی برای ایشان وارد کردند و می گفتند حاج قاسم همیشه به دنبال خشونت و جنگ طلبی بود.
 

وی با بیان اینکه حاج قاسم شهر به شهر و کشور به کشور می گشت و دست مردم را در دستان خود نگه میداشت و آنان را به سمت استقلال سوق میداد گفت: آنگونه که شاهد بودیم پیامدهایی که بعد از شهادت حاج قاسم رخ داد همگی موجب خیر و برکات شده و اولین پیامد داخلی شهادت حاج قاسم انسجام و وفاق ملی در کشور بود که بعد از آن اغتشاشات، ناآرامی ها و چالش هایی که بخاطر مشکلات معیشتی، اقتصادی و گرانی ها با افزایش قیمت بنزین در کشور حادث شده شود، شکل گرفت.
 

حبیبی اذعان کرد: پیامد دیگر بعد از شهادت حاج قاسم در بین تیپ جوان شناخت اسطوره های جنگ مثل شهید همت ها، شهید املاکی ها، شهید قلی پور ها و... بود که باعث الگو سازی برای جوانان شد.

وی بر ضرورت پرداختن به مکتب حاج قاسم تاکید کرد و گفت: حاج قاسم به عنوان یک انسان تراز انقلاب اسلامی، علی رقم اینکه دیدگاه فوق العاده استراتژیک در مباحث نظامی دارد اما می بینیم که در دیپلماسی فرهنگی نیز خیلی در بین کشورهای پیرامون ما بربجسته بود.

کد خبر 1036754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha