۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای برگزاری جشنواره تئاتر استانی «اروند» اختصاص یافت

بحرینی از اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای برگزاری جشنواره تئاتر استانی «اروند» خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی با اختصاص این اعتبار از گروه های شرکت کننده حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «حمید بحرینی» امروز (پنج شنبه 21 اسفند) در آئین اختتامیه بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن جلسات منطقه آزاد اروند برگزار شد، با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار هنر تئاتر در جامعه اظهار کرد: نقش هنر تئاتر و نمایش در جامعه بسیار اثر گذار و تحول آفرین بوده و به سبب زنده بودن و درگیری با روزمرگی زندگی مردم، می توان گفت مانا تر از دیگر هنرها است.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شیوع بیماری کووید 19 عاملی است برای ایجاد شرایط سخت همه اقشار جامعه افزود: در شرایط پیش آمده ناشی از پاندمی کرونا دیگر هنرها شاید نتوانند همچون گذشته فعال باشند؛ اما هنر تئاتر و نمایش با توجه به چارچوب و اثرگذاری که دارد بیش از پیش خود را نشان داده است.

 

وی در تنگنا بودن را باعث ماندگاری آثار هنری دانست و تصریح کرد: تئاتر منطقه آزاد اروند با وجود استعدادها و ظرفیت های موجود در مسیر مناسبی قرار دارد و ما در این سازمان همواره از آنها حمایت کرده ایم، اما در حوزه‌های دیگر نظیر موسیقی، هنرهای تجسمی، اموردینی، دفاع مقدس و ... نیز یقینا ما باید ریل گذاری و برنامه ریزی خود را داشته باشیم.

 

بحرینی خطاب به هنرمندان تئاتر منطقه آزاد اروند اضافه کرد: دفاع مقدس یکی از شاخص های اصلی زندگی و زنده ماندن در شهرهای آبادان و خرمشهر است و همدلی و مقاومت نیز یکی از نمادهای اصلی دفاع مقدس که همواره شما هنرمندان با تخصص تان این مقاومت را به تصویر کشیده اید.

 

وی از برگزاری پویا تر و اثربخش جشنواره تئاتر استانی «اروند» پیش از ورود به موج جدید بیماری کرونا ویروس خبر داد و عنوان کرد: همزمانی جشنواره ملی تئاتر «فتح» با وضعیت قرمز استان خوزستان باعث شد نتوانیم این جشنواره را آن طور که باید و شاید به اجرا درآوریم.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند از تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار برای برگزاری جشنواره تئاتر استانی «اروند» خبر داد و بیان کرد: معاونت فرهنگی با اختصاص این اعتبار در این جشنواره از گروه های شرکت کننده حمایت کرد که امیدواریم به زودی این مبلغ با طی شدن پروسه اداری، به دست هنرمندان برسد.

 

وی به روند مالی مشابه در خصوص جشنواره «فتح» نیز اشاره کرد و یاد آور شد: هنر تئاتر از جایگاهی بالا در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نخبگان برخوردار است؛ به همین خاطر وظیفه ذاتی خویش می دانیم که با توجه به بضاعت مالی که در معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری وجود دارد، در حد امکان از این هنر مردمی حمایت کنیم.

 

کد خبر 1036763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha