کانون های فرهنگی هنری مساجد به همه مباحث جامعه بپردازند

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه کانون های مساجد باید به همه مباحث از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بپردازند، گفت: مسئولان باید از ظرفیت های بانوان در جامعه استفاده کنند زیرا بانوان در همه مباحث مخصوصاً مباحث دینی پیش قدم هستند و حضوری پرشورت

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «علی محمدی» شامگاه (پنجشنبه 21 اسفند) در بازدید از کانون فرهنگی هنری ولایت عشق وردنجان، با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، گفت: روز مبعث روزی بود که بشریت و انسانیت از جهالت و ظلمت رهایی پیدا کرد.

 

امام جمعه وردنجان افزود: با بعثت پیامبر تمام بشریت روش زندگی کردن را فهمیدند و جهل و نادانی از بین رفت و علم و معرفت و آگاهی در جهان نهادینه شد.

 

وی با بیان اینکه مردم یهود قبل از بعثت پیامبر خود را دارای سه ویژگی می دانستند که تمام ثروت در اختیار آن ها است، روشنفکر بوده و نسبت به دیگران برتر هستند، اظهار کرد: پیامبر اکرم با کرامت نفس خودشان افرادی که بویی از معرفت نبرده بودند را به راه راست و حق  هدایت کردند.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: حکومت پیامبر بسیار گسترده و فراگیر بود به همین دلیل مردم از سراسر جهان برای بیعت با ایشان به مکه می آمدند و پیامبر در مکه با کمک حضرت علی(علیه السلام) و حضرت خدیجه(سلام الله علیه) دین اسلام را نهادینه کرد و حکومتی اسلامی، سیاسی و فراگیر تشکیل داد.

 

امام جمعه وردنجان با اشاره به اینکه اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد و طلاب و روحانیون بر اساس سیره پیامبر اکرم حرکت کنند به موفقیت دست پیدا می کنند، ادامه داد: پیامبر اکرم بدون داشتن هیچ امکاناتی توانست زیباترین تبلیغ را انجام بدهد.

 

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: اعضای کانون های مساجد باید با تدابیر اسلامی و بهره گیری از تجربیات و پشتکار بتوانند جوانان را به سمت اسلام ناب هدایت کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه کانون های مساجد باید به همه مباحث از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بپردازند، گفت: مسئولان باید از ظرفیت های بانوان در جامعه استفاده کنند زیرا بانوان در همه مباحث مخصوصاً مباحث دینی پیش قدم هستند و حضوری پرشورتر از آقایان دارند.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اجر و پاداش جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، برپایی نماز و فعالیت های دینی در پیشگاه خداوند بسیار بالا است.

 

کد خبر 1036836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha