بعثت پیامبر(ص) نقطه عطف و انقلابی جهانی برای بشریت بود

حجت‌الاسلام شایان عید مبعث را فرجام عصر ظلمت عنوان کرد و گفت: بعثت پیامبر(ص) یک نقطه عطف و انقلاب بزرگ، ابدی و بی‌نظیر جهانی برای بشریت بود.

حجت‌الاسلام«علی شایان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک عید مبعث اظهار کرد: بر اساس نظر اجماعي علماي شيعه روز 27ماه رجب روزي است كه پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) درغار حرا واقع در کوه نورنزدیکی مکه به مقام نبوت وپیامبری مبعوث گردیدند.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ افزود: حسب اقوال معتبر تاریخی در وقت بعثت پیامبراسلام(ص) 40 سال ازعمر شريفشان گذشته بود و بنا به برخي اقوال غير مشهور 43ساله بودند و به تعبيرقرآن خداوند بر مومنان و بلكه همه بشريت منت گذاشت و آن وجود مبارك را به پیامبری برانگیخت.

 

وی با اشاره به اینکه در غار حرا جبرييل بر وجود نازنين حضرت ختمی مرتبت نازل شد و ایشان را مخاطب قرارداد که «یامحمد انک لرسول الله» گفت: البته اینجا نیز دو قول وجود دارد: اول اینکه آن حضرت هم جبرییل را رویت نموده و دیدند وهم صدایش راشنیدند و روایت بعدی این است که فقط صدای جبرییل را شنیدند که حامل وحی بود و خطاب می‌کرد: اقرا باسم ربک الذي خلق خلق الانسان من علق... بخوان بخوان که صدای توبال پرواز است/ بخوان بخوان كه زمزمه‌ات رودخانه راز است.

 

حجت‌الاسلام شایان با بیان اینکه این روز یک نقطه عطف و انقلاب بزرگ و ابدی و بی‌نظیر جهانی برای بشریت بود تصریح کرد: پیامبر اسلام مبعوث به رسالت و رساندن پیام‌های الهی شدند تا این عید بزرگ پایان عصر جهل، خرافه، بت‌پرستی، تاریکی و ظلمت باشد.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ خاطرنشان کرد: اولين ايمان آورندگان به بعثت آن حضرت چنانچه بارها شنیده‌ایم همسر وفادار و فداکارشان حضرت خدیجه(س) و همچنین  امیرالمومنین حضرت علی(ع) بودند.

 

وی اظهار کرد: سه سال بعد پیامبر اسلام با نزول آیات «و انذرعشيرتك الاقربين وايه فاصدع بما تومر» در یك جلسه نزديكان و فاميل‌هاي خودشان و همچنان در بازار عکاظ که محل اجتماع تجاری مردم بود دعوتشان را عمومی کردند و از آن زمان تا پایان عمر پربرکتشان برای تبلیغ آموزه‌ها و احکام دین مبین اسلام و ترویج و اتمام فضایل اخلاقی که فرمودند: انمابعثت لاتمم مكارم الاخلاق زحمت‌ها كشيدند و صبورانه رنج‌های فراوانی را متحمل شدند و اما در راه حق استقامت كردند.

 

کد خبر 1036863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha