مراسم سالروز معراج پیامبر اکرم(ص) در مسجدالاقصی برگزار شد

ده ها هزار نفر از فلسطینی ها در مراسم سالروز معراج پیامبراکرم (ص) در مسجدالاقصی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، ده ها هزار نفر از فلسطینی ها روز پنج شنبه(21 اسفند ماه) سالروز معراج پیامبر اکرم(ص) را احیا کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس به همین مناسبت جشنی را در مسجدالاقصی برگزار کرد و سرودهای دینی نیز در این مسجد پخش شد.

 

فلسطینی های ساکن قدس و مناطق عربی در سرزمین های اشغالی نیز به همراه خانواده های خود اعم از زن، مرد و کودک برای حضور در جشن به مسجدالاقصی آمدند.

 

افرادی نیز به صورت داوطلب میان کودکان هدایا توزیع کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس در این باره گزارش داد: 50 هزار فلسطینی از ساعت های اولیه صبح به مسجدالاقصی آمدند.

 

شیخ محمد حسین، مفتی قدس؛ شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی؛ شیخ ابو سنینه، امام و خطیب مسجدالاقصی و شیخ خالد العیساوی، رئیس بخش ارشاد مسجدالاقصی در این مراسم سخنرانی کردند و یاد این روز را گرامی داشتند.

 

سخنرانان درباره اینکه مسجدالاقصی تنها به مسلمانان اختصاص دارد، تاکید کردند و هرگونه تدابیر امنیتی صهیونیست ها علیه مسجدالاقصی و مسلمانان را محکوم  کردند.

 

روز بیست و هفتم ماه رجب در نزد اهل تسنن روز معراج پیامبر اکرم(ص) است.

 

مسلمانان طبق آیات قرآن (نخستین آیات سوره اسرا و النجم) به سیر شبانه محمد بن عبدالله باور دارند. پیروان هر دو مذهب اهل تشیع و اهل تسنن باور دارند که محمد سوار بر بُراق، از مسجد الحرام مکه تا مسجدالاقصی فلسطین را پرواز کرده و در این خلال از کوه طور و بِیت لِحِم هم بازدید کرده‌است؛ و از مسجدالاقصی به آسمان هفتم عروج کرده و دوباره در مسجدالاقصی فرود آمده‌است.باورمندان، این واقعه را معراج می ‌نامند.

کد خبر 1036876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha