مرغ لاین آرین ایرانی که در این مدت منسوخ شده بود به چرخه تولید برگشت

عباسی با اشاره به اینکه در راستای تحریم های خصمانه سال ۹۸ دولت انگلیس ما را از نژاد مرغ راس انگلیس تحریم کرد گفت: نیروهای انقلابی مرغ لاین آرین ایرانی که در این مدت منسوخ شده بود را راه‌اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علیرضا عباسی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجموعه هایی وجود داشت که اصلاً مالیات پرداخت نمی کردند، گفت: دعوای مجلس با دولت بر سر این بود که پایه های مالیاتی را بالا ببرد نه اینکه از کارمند یا تولیدکننده بیشتر مالیات بگیرد. شرکتی که سالیانه ده‌ها میلیارد درآمد ایجاد می‌کند چرا نباید مالیات دهد؟

 

نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه از موسسات آموزشی و سلبریتی‌ها هم مالیات اخذ می‌شود، بیان کرد: موسسات آموزشی که سالی ۲ هزار میلیارد تومان درآمد دارند و هنرمندانی که قرارداد چند میلیارد تومانی منعقد می کنند، چرا نباید مالیات دهند؟ اینها در بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس لحاظ شده است.

 

عباسی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اقدام انقلابی مجلس یازدهم تعریف کرد و تصریح کرد: از منابع موثق شنیدم که حضرت آقا چندین بار از این طرح مجلس حمایت کرده‌اند، ولی آقایان روحانی و ظریف نامه‌های متعددی برای امام انقلاب ارسال کرده‌اند که این قانون لغو یا متوقف شود در حالی که این قانون پر کردن دست نظام بود. "إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ" در این مسیر استقامت لازم است.

 

به گفته وی، در زمان تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها پیشنهادی این بود که بلافاصله بعد از تصویب این طرح باید پروتکل الحاقی را لغو کنیم حالا با واسطه گری این و آن دو ماه بعد از لازم الاجرا شدن تصویب شد.

 

وی اقدام عجولانه دشمن برای مذاکره گروسی با ایران را نشان‌دهنده‌ی اهمیت کار مجلس دانست و افزود: ریل گذاری مهم است این ریل را باید در بزنگاه ها انجام داد اگر مجلس انقلابی در بزنگاه ها کار را درست انجام دهد رسالت خودش را انجام داده است و الا کار عادی را که همه انجام می دهند.

 

هر ریال واکسن به اندازه ۱۰ بشکه نفت درآمد ایجاد می‌کند

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در لایحه بودجه یارانه سوخت به هواپیماهای باری برای صادرات محصولات کشاورزی فاسد شدنی اختصاص داده شده است، بیان کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی توسط هواپیماهای باری، هر لیتر سوخت ۹۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود ولی برای فردی که بخواهد اروپاگردی کند، هر لیتر سوخت ۶۰۰ تومان به ازای هر فرد پرداخت می‌شد، ما در بودجه ۱۴۰۰ مصوب کردیم که به سوخت هواپیماهای باری برای محصولات کشاورزی فاسد شدنی یارانه اختصاص دهیم.

 

وی قدمت موسسه سرم سازی رازی را در بحث تولید واکسن ۹۶ سال دانست و افزود: متاسفانه سنگ اندازی هایی برای این مجموعه انجام دادند که برای تولید واکسن کرونا وارد نشود. حداقل ۳ بازدید از مجموعه سرم سازی رازی داشتم و در جلسات متعدد که در کمیسیون کشاورزی و در کمیسیون های مختلف برگزار شد؛ حمایت کردیم، ۱۷۰ میلیارد تومان برای موسسه سرم سازی رازی، بودجه لحاظ شده است.

 

وی ادامه داد: سرم‌سازی رازی ۶ تا از واکسن های عمده انسانی کشور را تولید می‌کند، ظرفیت این مجموعه ۶۰۰ میلیون جمعیت اطراف کشور را هم می تواند پوشش دهد، چرا حمایت نکنیم؟ حمایت از این مجموعه خلق ثروت است. هر ریال واکسن به اندازه ۱۰ بشکه نفت درآمد ایجاد می‌کند. خیز مجلس انقلابی به این سمت و سو است.

 

در راستای تحریم های خصمانه سال ۹۸ دولت انگلیس ما را از نژاد مرغ راس انگلیس تحریم کرد. مرغ ما تقریباً ۹۸ درصد به اجداد انگلیس وابسته است. بلافاصله نیروهای انقلابی مرغ لاین آرین ایرانی که در این مدت منسوخ شده بود را راه‌اندازی کردند و همین منجر به لغو تحریم ها شد، چرا؟ اگر مرغ لاین آرین به نتیجه برسد دیگر تحریم مرغ معنی ندارد.

 

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم در نهاده‌ها هم خودکفا شویم دیگر شاهد تلاطم در بازار مرغ نخواهیم بود و قیمت مرغ و تخم‌مرغ به تبعیت از بازار جهانی تغییر نخواهد کرد فقط به شرط اینکه از پایه و اساس خودکفا شویم.

 

ما در این زمینه حمایت های خیلی خوبی در مجلس شورای اسلامی از مرغ لاین آرین ایرانی انجام دادیم. دستگاه های مختلف را پای کار آوردیم، هماهنگ کردیم و بودجه خوبی هم از سازمان برنامه و بودجه برای مرغ لاین آرین ایرانی در سال آینده درنظر گرفتیم. الان حدود ۳۰ درصد مرغ کشور از این طریق تولید می‌شود و تا سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید، ثمره‌ی حرکت انقلابی در کشور مرغ لاین آرین ایرانی است.

 

عباسی به تشریح فعالیت‌های خود در مجلس شورای اسلامی پرداخت و بیان کرد: حدود پنج ماه هست که به مجلس رفتم، حداقل ۲۰ سوال از وزرای مختلف و دو تذکر به رئیس جمهور داشتم و همچنین در بیش از ۱۸۰ سوال نمایندگان مشارکت داشتم.

 

وی افزود: در لایحه بودجه تقریبا ۴۴ پیشنهاد داشتم به طور مثال در بخش کشاورزی بابت تحقیقات کاربردی کشاورزی و در بخش آموزش، علوم و فناوری پیشنهادی مبنی بر مهارت‌آموزی و مهارت‌پروری کارآموزان مطرح کردم که با نظر نمایندگان مصوب شد.

 

 

کد خبر 1036888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha