کتاب «به جرم‌ پاسداری» در پیشوا رونمایی شد

ویژه برنامه فداکار با محوریت رونمایی از کتاب «به جرم پاسداری» با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان پیشوا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، شهدا،جانبازان و ایثارگران به عنوان جان نثاران ایران اسلامی همواره در زندگی و آینده ما نقش دارند زیرا ارامش و امنیت امروزی ما حاصل مجاهدت و ایثاگری آنان است که از جان خود گذشتند اما از خاک و امنیت نه!
گفتنی است، در آستانه روز بزرگداشت شهدا و لزوم تبیین نقش فداکاران ایران اسلامی برنامه ای با هدف تبیین فداکاری های جانبازان و شهدا در پیشوا برگزار شد .

در این مراسم که به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور محدود مردم ،خانواده شهدا و مسئولین در در سالن ولایت پیشوا برگزار شد از کتاب «به جرم‌ پاسداری» رونمایی شد.

معصومه رمضانی نویسنده کتاب به جرم پاسداری در این مراسم با اشاره به تالیف کتاب به جرم‌ پاسداری اظهار داشت: کتاب به جرم پاسداری مجموعه خاطرات آزاده جانباز حمیدرضا توحیدی از دوران اسارت شان است که توسط انتشارات رسول آفتاب به چاب رسیده است.
وی ادامه داد:در این کتاب خاطره های مختلفی را از این جانباز سرافراز می بینیم‌که حاصل درد و رنج و استقامت ایشان در دوران اسارت جنگ است.

نویسنده کتاب به جرم پاسداری گفت: این کتاب با نثری روان و داستانی نوشته شده است و نقشی روایت گونه از اتفاقات دوران اسارت حمیدرضا توحیدی دارد.

رمضانی افزود: این کتاب بیش از یکصد صفحه است که در آخر آن نیز به زبان تصویر، دوران زندگی این جانباز سرافراز را بیان می کند.

نویسنده کتاب در ادامه به نقش حضرت زینب در حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: نقش حضرت زینب نقشی ماندگار در تبیین حوادث و مظلومیت امام حسین و یارانش بود و ما نیز باید سعی کنیم به نقش خود که با الگوگیری از رسالت زینبی عمل کرده و راوی مظلومیت جانبازان و شهدای ایران اسلامی باشیم.

در این مراسم که شعرخوانی ،خاطره گویی جانبازان و منقبت خوانی از جمله برنامه های آن‌بود از همسر شهید محمد جنیدی به نمایندگی از بیت شهدای جنیدی پیشوا تقدیر به عمل آمد.

این بیت معظم چهار فرزند خود یعنی نصرت‌الله، رضا، محمد و عبدالحمید جنیدی را در راه ایران اسلامی نثار کرده که به فیض شهادت نائل آمده اند.

کد خبر 1036892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha