شهید والاترین مکبر آزادگی است/ شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شهرستان ورامین با اشاره به اینکه شهید والاترین مکبر آزادگی است گفت: شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، فتح الله فرجی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین و فرزند پاسدار شهید محمد تقی فرجی به مناسبت 22 اسفند روز شهدا گفت:‌ شهید، والاترین مکبر آزادگی است و کدام تکبیر، رساتر و فراگیرتر از شهادتینی که در بی تعلق ترین ثانیه های زندگی، بر زبان شهید جاری می شود، است.محصول دل سپردگی مردان جهاد، به عالمی فراتر از خاک است؛ پس سلام بر شهدا که ایستاده می میرند.
وی افزود: روز ۲۲ اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران که همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) است به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
فرجی شهید را در کلام بزرگان انقلاب بسیار باارزش و والا توصیف کرد و عنوان داشت:‌ به فرموده امام خمینی (ره) «شهید اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود» و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز فرمودند: «فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و در واقع روز ۲۲ اسفند، نمادی از اجرای رهنمود‌ها و منویات امامین انقلاب در ترویج یاد شهیدان و بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از جایگاه شهید و شهادت و نیز تاکید بر همنوایی مسئولان و آحاد جامعه در پاسداشت مقام شهداست.
فرزند شهید پاسدار محمد تقی فرجی اظهار داشت: روز بزرگداشت شهدا  فرصتی است تا فداکاری و رشادتهای رزمندگان اسلام را در دوران دفاع مقدس، قدر بدانیم. رزمندگانی که از خودگذشتگی کردند تا ما در آرامش و امنیت زندگی کنیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین احترام به خانواده های شهدا را وظیفه همه دانست و بیان کرد: احترام و تکریم خانواده ایثارگران و شهدا یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است و همه ما باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران و خانواده عزیز شهدا، جانبازان و آزادگان باشیم.
فرجی ادامه داد: شهیدی که جبهه رفت و شهید شد، فقط خود او نبود که مجاهدت کرد، هم پدر و مادر، هم همسر و فرزندان او  مجاهدت کردند که او رفت، امیدواریم خدای متعال پاداشی نیکو به وارثان خون شهید عطا فرماید.
وی در پایان گفت:‌ در روز بزرگداشت شهدا، یاد و خاطره سرداران، امیران، فرماندهان و شهدای والامقام سپاه بسیج و ارتش و قشر‌های مختلف مردم در دفاع مقدس و شهدای انقلاب، شهیدان عرصه امنیت و شهدای والامقام مدافع حرم و ... را گرامی میداریم و به ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

شهادت سنگ را بوسیدنی کرد
شهادت خاک ها را دیدنی کرد
در آنجایی که عقل و علم ماندند
شهادت عشق را فهمیدنی کرد

کد خبر 1036893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha